نیایش بهشتیان کوچک در مراکز کانون استان همدان

همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه « بهشتیان کوچک» در مراکز فرهنگی، هنری استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در روزهای پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان کودکان و نوجوانان مراکز رزن، شیرین سو،کبودرآهنگ، مریانج، فیروزان،یک نهاوند، پنج همدان، شیرین سو، یک همدان ، دو نهاوند و اسدآباد میهمان کانون شدند.
در این برنامه اعضا پس از دعوت به محل برگزاری بعد از شرکت در کارگاه‌های ساخت کاردستی و کلاس‌های اعتقادی، مذهبی و فرهنگی خود را برای نماز و خوردن افطار با هدف بالا بردن حس معنوی آماده می کنند.
" بهشتیان کوچک" در مرکز اسدآباد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اسدآباد در ایام ماه مبارک رمضان مراسم " بهشتیان کوچک " را با حضور بیش از 100نفر از اعضا کودک و نوجوان دختر برگزار نمود . در این مراسم معنوی که هدف از آن انس و الفت کودکان با قرآن و فرهنگ قرآنی و نیز آشنایی بیشتر با برکات ماه مبارک رمضان بود ابتدا مراسم محفل انس با قرآن و روخوانی و جمع خوانی جزء سی ام قرآن با حضور قاری شهرستان سرکار خانم طاهروند از مدرسان قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، در ادامه محمد تقی توکلی کارشناس فرهنگی  کانون استان درباره تاثیرات معنوی ماه مبارک رمضان در خودسازی و خدا شناسی و استفاده از این ماه جهت تزکیه و تربیت دینی برای اعضا صحبت کردند، سپس مراسم اهدا جوایز به اعضا در مسابقات نقاشی ، سفالگری و کتابخوانی که در مرکز در اعیاد و مناسبت های سه ماه اول سال  با همکاری بسیج هنرمنددان برگزار شده بود اجرا گردید و در پایان نماز جماعت مغرب و عشا و افطاری و شام با حضور اعضا و مربیان برپا شد .
محفل انس با قرآن و بهشتیان کوچک در دو نهاوند
محفل انس با قرآن و برنامه بهشتیان کوچک با حضور 25نفر از اعضای دختر مرکز شماره 2 نهاوند برگزار شد. در این مراسم مربیان فرهنگی راجع به قرآن و شان نزول سوره های قدر و کوثر مطالبی بیان و سوره هایی از جزء سی قرآن توسط اعضا قرائت و سپس در مورد روزه و رمضان و فواید روزه و احادیثی از پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نقل شد. همچنین به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت مطالبی بیان و در پایان از اعضا پذیرایی به عنوان توشه ی افطاری از کانون به عمل آمد.
برنامه بهشتیان کوچک در مرکز ازندریان
 با حضور 40 نفر از اعضاء کودک و نوجوان دختر اجرا شد.این برنامه که با شور و ذوق اعضاء همراه بود با هدف تقویت روحیه نشاط و بندگی و ایجاد شوق و آشنایی اعضاء با ماه مبارک رمضان وشب قدر برگزار شد.
برنامه های این مراسم بیان اهمیت شب قدر و معرفی شخصیت حضرت علی (ع) ،پخش نذری ،برگزاری مسابقه قرآنی ومسابقات مذهبی،بیان احادیثی پیرامون روزه ، تجلیل از اعضایی که سال اول روزه داریشان است و خاطره گویی اعضاء از روز اول روزه داریشان بود، می باشد.
بهشتیان کوچک در مرکز رزن
همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام برنامه بهشتیان کوچک توسط مرکز رزن در حسینیه سیدالشهداء برگزار شد.
در این برنامه تعداد 320 عضو دختر و پسر کودک و نوجوان و روزه اولی‌های کانون حضور داشتند.
 ابتدا جشنی با اجرای برنامه های شاد و مسابقات فرهنگی برگزار شد .در ادامه معصومه مدیری دلشاد مربی مسئول مرکز رزن ضمن خیرمقدم به حاضرین درباره فعالیت‌ها و کلاسهای تابستانی برای اعضا صحبت نمودند واز خیرین و اعضایی که در برگزاری مراسم و ضیافت افطاری زحمت کشیده بودند تشکر کردند.
پس از پایان جشن اعضا در صف‌های بهم پیوسته به امامت حاج آقا مختاری عضو سابق مرکز نماز جماعت خواندند.و اعضا و میهمانان حاضر در برنامه در ضیافت افطاری که به همت خیرین واعضا ترتیب داده شده بود شرکت نمودند.
در پایان مولودی خوانی با حضور معاونت فرمانداری رزن ، بخشدار مرکزی ،رییس و معاون پرورشی آموزش و پرورش رزن میهمان برگزار شد.
بهشتیان کوچک در شیرین سو
همزمان با روزهای پر خیر و برکت ماه مبارک رمضا ن مرکز فرهنگی هنری شیرین سو مراسم افطاری بهشتیان کوچک را در آستانه میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با شرکت 60 روزه دار کودک و نوجوان اجرا کرد . این برنامه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و اسلامی با هدف ارج نهادن به جایگاه روزه و روزه دار برگزار شد . ختم جز سی قران، ختم صلوات معرفی شخصیت امام حسن مجتبی، حضور در مراسم غبار روبی شهدای گمنام از جمله برنامه های مرکز در این روز بود . این فعالیت معنوی همزمان با آغازین روزشروع کلاسهای تابستانی بود که اعضا و مربیان این شروع معنوی را به فال نیک گرفتند.
مراسم بهشتیان کوچک در کبودرآهنگ
برنامه و مراسم بهشتیان کوچک که همزمان با شبهای احیاء و عزاداری شهادت حضرت علی (ع) مصادف گردیده بود در مورخ 27/3/95 توسط مرکز کبودراهنگ به تعداد 42 نفر از اعضاء دختر کودک و نوجوانان برگزار گردید.در این برنامه ابتدا تلاوت جزء سی ام قرآن توسط اعضاء و سخنرانی در خصوص امربه معروف و نهی از منکر ، حجاب و همچنین فضیلتهای مراسم شبهای قدر برای اعضاء توسط خانم بابایی از حوزه علمیه خواهران شهرستان ،شعرخوانی گروهی با عنوان ذکر خوش قرآن از کتاب تو بوی سیب می دهی وهمخوانی دعای فرج و تعجیل در ظهور آقا امام زمان عج انجام شد. و در پایان با نون و پنیر و خرما از روزه داران کوچک پذیرایی شد.
آبشار مهربانی در مرکز مریانج
 
مرکز فرهنگی، هنری شهر مریانج میزبان کودکان و نوجوانان  و موسسه آبشار مهربانی در برگزاری برنامه بهشتیان کوچک بود.
بر اساس این گزارش مراسم بهشتیان کوچک مرکز مریانج با حضور 35عضو دختر کودک و نوجوان این مرکزاز اذان ظهر تا مغرب و افطاری و شام با برنامه های اجرایی همچون برگزاری نماز جماعت ، قرائت قرآن ، مناجات حضرت امیر المومنین ، قصه گویی (خاطرات اولین سحری یا روزه داری)، احکام ، نمایش فیلم و... برگزارشد .
در کنار این برنامه ها برنامه ی ویژه ای با عنوان آبشار مهربانی با حضور اعضاء این موسسه در مرکز انجام شد .
سمیه یارمحمدی مسوول این مرکز یادآور شد: یکی از سنتها و اعمال مهمی که از حضرت علی (ع) برای شیعیانش به جا مانده دستگیری فقرا می باشد بنابراین با هدف برپایی و نهادینه کردن این فرهنگ و سنت بین اعضاء و انتقال آن به خانواده ها با همکاری موسسه آبشار مهربانی پس از توضیحات لازم در خصوص این سنت حضرت علی (ع) که پایه شکل گیری این موسسه بوده اقلام خوراکی را که جمع آوری کرده بودند با کمک اعضاء مرکز در 44 سبد غذایی تقسیم نمودند و شبانه آنها را برای خانواده های نیازمند بردند..
وی تصریح کرد: این موسسه این اعضاء را به عنوان نمایندگان خود در مردم ثبت نام کرده و از این پس با آنها در ارتباط بوده و کمکهای مردمی را با کمک انها جمع آوری می نمایند
در پایان مراسم و پس از نماز مغرب و عشاء به شش نفر از اعضاء روزه اولی جوایزی اهدا شد.
"روی ماه خدا" عنوان برنامه‌ای در شیرین سو
همزمان با یام کلاسهای تابستانی و تقارن این ایام با ماه ماه مبارک رمضان وفضای سرشار از معنویت و خلوص این ماه عزیز کودکان و نوجوانان میهمان این سفره رحمت و بخشایش هستند ومشق بندگی می نویسند و مربیان مرکز با هدف تعمیق این حس و درونی کردن حس خدا پرستی و بندگی با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری و اسلامی تحت عنوان روی ماه خدادر خدمت این قشر خداجو می باشند .
از جمله برنامه های اجراشده در این ماه مبارک برنامه روی ماه خدا می باشد . که به صورت غیر مستقیم به پرورش حس دینی می پردازد. برنامه خاطره گویی اولین روز ی که میهمان خدا شدم، رو خوانی و همخوانی سوره های جز سی، ختم صلوات از دیگر برنامه‌هامی باشد .
همچنین برنامه ماه با چاه به معرفی شخصیت و فضائل اخلاقی حضرت علی (ع) می پردازد از دیگر برنامه ها اجرای کارگاههای هنری با موضاعات مرتبط با ماه رمضان می باشد .
 
گزارش بهشتیان کوچک مرکز شماره 5 همدان
 
برنامه بهشتیان کوچک امسال در شب 19 ماه رمضان ومصادف با شب قدر در مرکز شماره 5 برگزار گردید.در این برنامه میزبان 50 نفر از اعضاء دخترکودک و نوجوان بودیم. شروع فعالیتها با بردن اعضاء به مسجد و خواندن نماز جماعت و دعا بود.
سپس اعضاء در کارگاه های هنری و ادبی که با محوریت ماه رمضان و شب قدر بود حضور یافتند .
از دیگر فعالیتهای این مرکز معرفی شخصیت امام علی (ع) ، قصه گویی ، معرفی کتاب ، کاردستی ، نشریه دیواری ، مسابقه و .. بود.