کد خبر: 249182
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
بازدید 8117
آغاز برنامه های ویژه ی هفته ی  کتاب و کتاب خوانی در مرکز مجتمع کرج

مرکز مجتمع آفرینش های فرهنگی ،هنری کرج فعالیت های متنوعی را در هفته ی کتاب و کتاب خوانی اجرا می کند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،روز یک شنبه 24 آبان ماه 94 هم زمان با روز کتاب و کتاب خوانی و آغاز هفته ای به همین نام،مرکز مجتمع کرج مانند سایر مراکز کانون استان البرز فعالیت های ویژه ای را آغاز کرد که تا روز 30 آبان ،یعنی پایان هفته ی کتاب و کتاب خوانی ادامه خواهد داشت .
میترا فرهادیان مسئول مرکز مجتمع در تشریح این فعالیت ها گفت :فعالیت های مربوط به حوزه ی کتاب خوانی،محدود به این هفته نمی شود و با توجه به رسالت اصلی کانون در تمام ایام سال برنامه های مربوط به کتاب و کتاب خوانی در مرکز در دو کتاب خانه ی کودک ونوجوان اجرا می شود .
اما ویژه برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام به این شرح است :
مسابقات کتاب خوانی ویژه ی اعضا ثابت  مرکز
در این بخش اعضا ثابت کتاب خانه که اغلب کتاب ها را خوانده اند و با آن ها آشنایی بیشتری دارند ،می توانند در مسابقات حدس عنوان کتاب ،ار روی خلاصه های نوشته شده، نوشتن اسامی و خلاصه ی کتاب هایی که به طریق خاصی (نظیر ماکت سازی ) معرفی شده اند در این مسابقات شرکت کنند .
مسابقات ویژه اعضا جدید و دانش آموزان
در این بخش مسابقاتی نظیر تکمیل پازل طرح جلد برخی کتاب های مرکز و معرفی آن ها ونوشتن زیبا ترین جمله در مورد کتاب در نظر گرفته شده است .
 فضا سازی ویژه
در این هفته اغلب کتاب های جدید و یا کم خواننده ی مرکز به شیوه های مختلف نظیر طرح دیواری و معرفی حضوری به اعضا و بازدید کنندگان معرفی می شوند که بخش عمده ی این معرفی جهت معرفی فرهنگ ها و زبان و لهجه یاقوام مختلف ایرانی ،با توجه به تعدد قومیت ها در کرج (ایران کوچک ) ،به کتاب های دو زبانه اختصاص داده شده است .
 هم چنین پانل هایی نیز برای معرفی شخصیت و زندگی نامه ی شاعران و نویسندگان در نظر گرفته شده است و بچه ها توسط مربیان با این نویسندگان آشنا می شوند .
بازدید مدارس از مرکز
در این بخش نیز مدارس با تعیین وقت قبلی به مرکز مراجعه کرده و علاوه بر استفاده از برنامه های ویژه ی این هفته نظیر قصه گویی،شعر خوانی ،معرفی کتاب و شخصبت نویسندگان و داستان ها ،نمایش فیلم ،مسابقه و سرگرمی،از بخش نجوم و آسمان نما نیز بازدید ویژه خواهند داشت .
اجرای نمایش عروسکی توسط اعضا
در این بخش نیز از شخصیت های داستان یک کتاب مانند (کلبه یپر سرو صدا ) عروسک هایی ساده ساخته شده اند و اعضا حین اجرای نمایش با کتاب و داستان آن آشنا خواهند شد .
تهیه ی بخش ویژه جهت کتاب خوانی والدین
این بخش نیز با توجه به حضور والدین اعضا به ویژه والدینی که فرزندانشان در کلاس های هنری حضور دارند،فضا سازی شده و والدین با توجه به علایق شان می توانند کتاب ها و مجلات مناسب را مطالعه کرده و یا امانت ببرند.
فرهادیان در پایان افزود:در این هفته هم چنین ، همایش های کتاب خوانی جهت نقد و بررسی و بحث کتاب و تجلیل از کتاب خوانان برتر مرکز در نظر گرفته شده است .