کد خبر: 255128
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
بازدید 4737
بازدید شرکت کنندگان مسابقه ی "آوا و سکوت " از موزه ی آبگینه

همکاران فرهنگی،هنری و ادبی استان البرز که در مسابقه ی سفالگری "آوا و سکوت " شرکت داشتند،از موزه ی آبگینه و سفالینه های ایران در تهران،بازدید کردند.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، بازدید همکاران فرهنگی،هنری و ادبی استان که زمستان سال گذشته در مسابقه ی هنری سفالگری با عنوان آوا و سکوت، شرکت کرده بودند،از ساعت 30/10 صبح روز یک شنبه 19 اردیبهشت 95،آغاز شد و در طی این بازدید ،رحیمی راهنمای موزه در خصوص موزه و تالارهای آن که شامل،تالار سمعی و بصری،تالار مینا،تالار بلور،تالار صدف و تالارهای لاجورد 1 و 2 بود،توضیحات جامعی را به همکاران ارائه کرده و پاسخ گوی سئوالات این عزیزان بود .
موزه ی آبگینه و سفالینه های ایران،موزه ی تخصصی شیشه و سفال است که از بیست و دوم بهمن ماه 1359با هدف گرد آوری،نگه داری،پژوهش و نمایش و آموزش آثار شیشه ای و سفالین افتتاح شده و در سال 1377 در فهرست بناهای ملی ثبت شده است .
لازم به ذکر است که این بازدید که شامل حضور همکاران در تمامی تالارهای موزه و مشاهده ی ظروف و آشنایی با آن ها بود؛ به همت سید بهزاد ابوالقاسم حسینی،کارشناس هنری استان و با هدف افزایش انگیزه و علاقه ی همکاران و آشنایی آنان با پیشینه ی این هنر در ایران برگزار شد.

گزارش تصویری این بازدید را در این قسمت ببینید.