ضرورت همدلی بخش های مختلف به منظور  تحقق اهداف

در جلسه ی شورای فرهنگی کانون البرز برضروزت همدلی تمام واحد ها به منظور بهره گیری بیشتر از امکانات و انجام بهتر خدمات تاکید شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،درابتدای این جلسه شورای فرهنگی ،محمود مروج،مدیر کل کانون البرز از مراکز کانون به عنوان اصلی ترین بخش ها یاد کرده و وظیفه ی مسؤولان مراکز  را سخت و بزرگ توصیف کرد و از همکاران مسوول مراکز بابت آشنایی به اهداف و مسیر کانون،هدایت درست اعضا و توجه به امنیت فکری،جسمی و اخلاقی آنان،جلب رضایت اعضا و والدین آن ها با اجرای فعالیت های مناسب،ایجاد فضای پر از آرامش برای مربیان،نگه داری صحیح امکانات مراکز تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه ی این جلسه طرح ((خانه ای بزرگ در ایران کوچک )) به منظور شناسیایی توانمندی های کانون استان البرز و تعیین فاصله ی موجود تا وضعیت مطلوب را به همکاران معرفی کرده و اهداف،سیاست ها ،تهدید و فرصت های موجود را به صورت کلی شرح داد.
مروج با اشاره به وجود فرصت های بسیار خوب از جمله نزدیکی به تهران و وجود نیروهای متخصص در استان از همکاران خواست که ایده های خلاق و نقطه نظرات خود را با هم فکری و تبادل تجربه  ارائه دهند.
در بخش دوم این جلسه فریبا فروزانفر،میترا فرهادیان،زهرا باقری زمان،فاطمه علیپور،مریم فلاح نژاد و نرمین کریمی مسؤولین مراکز یک،دو،سه ،چهار،هشتگرد و مجتمع به ترتیب گزارش اجمالی از مراکز خود را بیان کردند.
اهیت به کتاب و کتابخوانی با رویکرد توجه ویژه به محیط زیست و همکاری با کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی استان البرزو ترغیب بیشتر نوجوانان به فعالیت های پژوهشی از ویژه برنامه های مرکز شماره یک کرج بودکه فریبا فروزانفر در مورد آن توضیح داد.
طبق گزارش ارایه شده توسط میترا فرهادیان،مرکز شماره دو کرج نیز برنامه های تابستان امسال را با رویکرد اهمیت ویژه تر به ((کیفی سازی فعالیت های کتابخوانی )) برگزار می کند و همکاران مرکز شماره دو کرج،با اجرای فعالیت های مختلف در این حوزه سعی دارند لذت خواندن را به اعضا جشانده و مهارت خواندن را در آنان تقویت کنند.
((اهل ایرانم،روزگارم آبی است )) ویژه برنامه ی مرکز شماره سه کرج،در تابستان 95 است که در آن اعضا به معرفی استان ها و فرهنگ مناطق خود می پردازند،استقبال والدین از کلاس های شهریه ای این مرکز ،برگزاری کلاس های ویژه(نظیر پویا نمایی) برای اعضا نوجوان توسط مربیان فرهنگی به منظور جذب بیشتر آنان فعالیت هایی بود که توسط زهراباقری مسئول مرکز شماره سه شرح داده شد.
فاطمه علیپور مسئول مرکز شماره چهار کرج نیز ضمن توضیح کوتاهی در خصوص فعالیت های مختلف مرکز به اجرای برنامه ها و اتخاذ سیاست های کلی مرکز بر مبنای ابلاغ دریافتی در زمان جابه جایی مسئولین استان اشاره کرد .
مریم فلاح نیاد مسئول مرکز هشتگرد نیز در سخنانی ضمن تبریک دهه ی کرامت و خوانش شعر،ایجاد محیط امن و شاداب،ترویج فرهنگ مطالعه،تعامل مناسب با خانواده ها را از اهداف مرکز هشتگرد در اجرای فعالیت های جاری خواند و از استقبال اعضا از برنامه ها ی مرکز خبر داد.
نرمین کریمی مسئول مرکز مجتمع نیز به عنوان آخرین نفر در خصوص ثبت گزارش ها و کیفیت بخشی به فعالیت های فرهنگی ،هنری و توجه ویزه به سه فعالیت قصه گویی،نمایش و پژوهش با توجه به موضوع مرکز ((گذری بر شاهنامه )) خبر داد.
در بخش سوم این نشست مسئولان مراکز هر کدام ده دقیقه نقطه نظرات خود را در خصوص گره ها و مشکلات موجود کاری مطرح کرده و نیاز های مرکز را مطرح ساختند.
توجه به رنگ آمیزی و فضای سبز مراکز،تجهیز سالن های نمایش و... مواردی بود که توسط همکاران مطرح شد.
پس از شنیدن سخنان همکاران،مدیر کل کانون ضمن اشاره به نحوه ی تخصیص بودجه ی عمرانی،تشریح ساختار اداری و ضرورت ایجاد مراکز ویژه در استان ، از همکاران خواست که به تناسب موقعیت خود برای موثر بودن و حلال مشکلات بودن،تلاش و همدلی کنند.
مهری فلاح،معاون فرهنگی کانون استان سخنران پایانی این نشست بود که ضمن تشکر از تلاش های بی وقفه ی همکارانش در خصوص جمع آوری ایده های همکاران به منظور برگزاری مناسب ((سوگواره ی عاشورایی )) بر مبنای علاقه مربیان و اعضا و فعالیت های شاخص مراکز و هم چنین لزوم همکاری و اطلاع رسانی حضور تریلی سیار نمایش کانون در استان سخنانی را بیان کرد .