از کربلا بیاموزیم که هیچ‌گاه در خوبی درنگ نکنیم

دهمین سوگواره حسینی (ع) کانون استان قزوین در نوبت بعدازظهر به سخنرانی دکتر سنگری و شعرخوانی شاعران مهمان اختصاص داشت.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، دهمین سوگواره حسینی (ع) کانون استان قزوین با حضور مهمانان کشوری و استانی در تاریخ 19آبان 95 برگزار شد.
در نوبت بعدازظهراین مراسم مدیرکل کانون استان گیلان"علی پورحسن"، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین "رقیه اسماعیلی"، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین" حجت الاسلام سید مهدی حسینی" وجمعی از شاعران ،اعضای کانون وعلاقه‌مندان برنامه‌های مذهبی حضور داشتند.
دراین بخش از مراسم سوگواره حسینی(ع)، نخست دکتر سنگری درباره چهره‌های خاکستری کربلا سخن گفت و در ادامه شاعران مدعو مراسم و نیز اعضای برگزیده سوگواره ، آثار عاشورایی خود را به پیشگاه مقدس امام حسین (ع) تقدیم کردند.
دکتر محمدرضا سنگری"نویسنده و عاشوراپژوه" در دومین سخنرانی خود در دهمین سوگواره حسینی(ع) کانون استان قزوین درباره چند شخصیت عاشورایی سخن گفت .
وی درنگ و عافیت طلبی برخی از حاضران در صحنه عاشورا را دلیل جاماندن از قافله شهادت برشمرد و گفت: از کربلا بیاموزیم که هیچ‌گاه در خوبی درنگ نکنیم
درادامه چند شاعر برجسته کشور از جمله "مهدی رحیمی"، "حامد تجری"،"احمد علوی" و"مهدی زارعی" شعرهای عاشورایی خود را برای مهمانان سوگواره خواندند.
تقدیر از شاعران ،آخرین بخش برنامه بعدازظهر سوگواره کانون استان قزوین بود.
دهمین سوگواره حسینی(ع) در سطح استانی و در دو بخش ادبی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.
این سوگواره ویژه مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین ، در بخش ادبی شامل:شعر،داستان و متن ادبی و در بخش هنری شامل آثار خوشنویسی در قالب نستعلیق،شکسته نستعلیق ،ثلث و خط تحریری بود.
در پی فراخوان استانی این سوگواره بیش از 377 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل 167 اثر خوشنویسی و 210 اثر ادبی در قالب شعر و داستان بود.پس از داوری آثار،در هربخش ده اثر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر شدند.
برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی عاشورایی و نمایشگاه آثار برگزیده از بخش‌های دیگر مراسم دهمین سوگواره حسینی(ع) در کانون استان قزوین بود.