انتقاد مدیرعامل کانون از کم توجهی به کودکان و نوجوانان در برنامه توسعه پنجم کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کم‌توجهی به کودکان در برنامه پنجم توسعه انتقاد کرد و گفت: در این برنامه حتی به اندازه یک کلمه از بچه‌ها نام برده نشده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی در مراسم رسمی معارفه خود افزود: به دکتر حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفتم برخی کشورهای توسعه یافته یک دهه را به نام کودکان و نوجوانان نام‌گذاری کردند در حالی‌که این برنامه حتی نیم نگاهی هم به کودکان نداشته است که قرار شد در این زمینه با مجلس نامه‌نگاری کنیم.
 وی از وزیر آموزش و پرورش به دلیل حمایت‌هایش از کانون قدردانی کرد و ضمن تقدیر از تلاش‌های محسن چینی‌فروشان گفت: چهارچوب و کلیات فعالیت کانون حفظ خواهد شد اما هر مدیری سلایقی دارد و انجام برخی جابجایی‌ها در سطوح مدیریت کانون اجتناب‌ناپذیر است.
 رییس هیات مدیره کانون توجه به فعالیت‌های دینی و مذهبی، تغییر در شیوه تشویق مربیان برگزیده جشنواره‌های کشوری و توجه جدی به مراکز و کتابخانه‌های کانون را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت تمامی واحدها و مدیریت‌ها باید در خدمت مراکز فرهنگی کانون باشند و هیچ اثری در کانون تولید نخواهد شد مگر این که در اختیار مراکز قرار گیرد.
 رضایی از راه‌اندازی جایزه ادبی شهید فهمیده در کانون خبر داد و افزود: این جایزه اواخر پاییز سال آینده به سه برگزیده عرصه داستان‌نویسی برای نوجوانان اهدا می‌شود و کانون از کتاب‌های آنها نیز با خرید انبوه برای مراکز و فروش در مراکز عرضه محصولات فرهنگی خود حمایت خواهد کرد.
 حمایت از نوقلمانان و اهدای جوایزی به آنها و چاپ آثارشان توسط کانون از دیگری خبرهایی بود که رضایی در این آیین عنوان کرد.
 او اضافه کرد نسل‌های سوم و چهارم عروسک دارا و سارا با امکانات دیجیتالی و نرم‌ا‌فزاری جدید در آینده عرضه خواهد شد.
 مدیرعامل کانون همچنین بر حمایت از نویسندگان و تولید کنندگان محصولات فرهنگی، هنری در کانون تاکید کرد.
 وی توسعه کمی و کیفی مراکز کانون را ضروری دانست و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد مراکز سیار روستایی کانون به 150 مرکز یعنی هر استان 5 مرکز خواهد رسید.
 رضایی بار دیگر بر ایده پرهیز کانون از شلوغی مراکز خود تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های کانون با سر و صدا و مخاطب زیاد، هم‌خوانی ندارد و حضور 200 یا 300 کودک و نوجوان در مرکز، امکان کشف و پرورش خلاقیت را فراهم نمی‌کند و ما به دنبال مخاطب خاص و برنامه‌های ویژه برای کودکان هستیم.
 آیین معارفه مدیرعامل کانون و تجلیل از مدیرعامل سابق روز 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های کانون با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد.