کد خبر: 197987
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱
وزیر آموزش و پرورش : کار با کودکان، تخصصی پیچیده است

دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی بر نقش کلیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: کانون می‌تواند لطافت و ظرافت این تحول را تضمین کند.

به گزارش روابط عمومی کانون، وی در مراسم معارفه سیدصادق رضایی مدیرعامل جدید و نکوداشت محسن چینی‌فروشان مدیرعامل سابق افزود: مهم‌ترین محور این تحول تفکر است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند و کانون نیز به واسطه پرورش فکری کودکان نه پر کردن حافظه آن‌ها، دارای اهمیت زیادی است.
حاجی‌بابایی بر این نکته تاکید کرد که همه زیبایی‌های آموزش و پرورش را باید یکپارچه دید و خاطرنشان کرد: در متون حقوقی ما معلم و مربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقطه ثقل تعلیم و تربیت تلقی می‌شود به همین دلیل اعتقاد دارم عشق و علاقه معلمان به این شغل هر قدر بیشتر شود فرآیند یادگیری افزایش پیدا می‌کند و کودکان اگر از زبان مربیان و معلمان خود یک نکته فرا بگیرند از رفتار آنان هزاران نکته می‌آموزند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش زیر ساخت تمام خوبی‌ها و زیبایی‌هاست و میزان فهم هر کسی از آموزش و پرورش به فهم او از تعلیم و تربیت برمی‌گردد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که باید روند کیفی‌سازی در نظام آموزشی را تقویت کنیم و این با تحول نرم‌افزاری به نتیجه می‌رسد.
حاجی‌بابایی در ادامه گفت: فیلم، تئاتر و انیمیشن تحولی انجام می‌دهند که هزاران ساختمان نمی‌توانند انجام دهند و ساختمان‌ تنها یک سخت‌افزار است که اگر به آن مشغول شویم ما را از کیفیت فرهنگ و فرهنگ‌سازی و خلاقیت دور می‌کند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت دانش‌آموزان متفکر تأکید کرد و گفت: ایشان می‌فرمودند مفاهیم فلسفی را برای شکل‌دهی ذهن بچه‌ها در متون و دروس گوناگون بیاوریم و ما باید در این زمینه تلاش کنیم.
رییس مجمع عمومی کانون همچنین تصریح کرد کشور به جوانان صاحب‌نام و دلسوز به نظام و مردم نیاز دارد و کانون در این عرصه می‌تواند نقشی مهم بر عهده داشته باشد کار کانون یک کار تخصصی است و متاسفانه برخی فکر می‌کنند هر کسی می‌تواند به این عرصه ورود پیدا کند در حالی که پیچیده‌ترین تخصص‌ها مربوط به کودکان است.
حاجی‌بابایی در پایان سیدصادق رضایی را برخاسته از متن کانون و عرصه کودک و نوجوان دانست و ضمن تقدیر از تلاش‌های محسن چینی‌فروشان گفت: امیدوارم این دو در کنار هم قله‌های بلندتری را از پیش روی بردارند و امکانات آموزش و پرورش نیز در اختیار کانون خواهد بود.