کد خبر: 198345
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵
خبرهایی از جشنواره نشریه دیواری و قصه‌گویی رضوی

مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره سراسری نشریه دیواری فرهنگ رضوی 25 مرداد به پایان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره بخشی از هشتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که امسال برای اولین بار به میزبانی کانون استان فارس برگزار می‌شود.
کانون در این جشنواره میزبانی دو بخش نشریه دیواری و قصه‌گویی را بر عهده دارد مسوولیت جشنواره قصه‌گویی نیز به کانون استان مازندران واگذار شده است.
بر اساس این گزارش در اولین جشنواره سراسری نشریه دیواری فرهنگ رضوی آثار کودکان و نوجوانان سراسر کشور در دو گروه سنی 10 تا 13 سال و 14 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
موضوع‌های نشریه‌ها "زندگی امام رضا(ع) از تولد تا شهادت"، "ارتباط امام رضا(ع) با فرزند بزرگوارشان امام جواد(ع)، برادر گرامی‌شان حضرت شاه‌چراغ(ع) و خواهر ارجمندشان حضرت معصومه(س)"، "نماز باران"، "معرفی شهر مشهد"، "مشهد و زیارت" و" معرفی معماری اسلامی و معماری به کار رفته در حرم امام رضا(ع)" تعیین شده است.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره ـ که همزمان با دهه‌ی کرامت (تولد حضرت فاطمه معصومه تا تولد حضرت امام رضا) توسط کانون استان فارس برگزار خواهد شد ـ باید آثار خود را حداکثر تا 25 مرداد امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در شیراز، بلوار استقلال، جنب پارک کودک زرهی، کد پستی 43511-71759 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ارسال کنند.
از برگزیدگان این جشنواره هم‌زمان با ولادت حضرت علی ‌ابن ‌موسی‌الرضا(ع) در مشهد مقدس و در هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) قدردانی خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره قصه‌گویی رضوی بدون محدودیت سنی تا تاریخ 20 شهریور فرصت دارند که فیلم قصه‌گویی خود را بر روی لوح فشرده ذخیره کنند و آن را به نشانی ساری، خیابان 18 دی کوچه شهید اکبری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران ارسال کنند.
بر این اساس پس از داوری آثار در اول مهر امسال، جشنواره روز 22 مهر و همزمان با دهه کرامت در مازندران برگزار می‌شود و برگزیدگان این رقابت نیز برای شرکت در جشنواره امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
قصه‌گو‌ها در این جشنواره می‌توانند به صورت بدون ابزار، با ابزار و با زبان و لهجه‌های محلی قصه‌های خود را بازگو کنند و از هر قصه‌گو حداکثر سه قصه با این شیوه‌ها پذیرفته خواهد شد.
همچنین این قصه‌ها می‌تواند به صورت مستقیم به زندگی و شخصیت حضرت امام رضا(ع) یا به قصه‌های زیارت عاشقان و دلباختگان بارگاه مطهر و نورانی امام رضا(ع) بپردازد.
به نفر اول جشنواره قصه‌گویی رضوی علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، مبلغ 5 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود و برای نفرات دوم تا هشتم نیز جوایز نقدی و هدایایی در نظر گرفته شده است.
قاسم عزیززاده گرجی مدیر کانون استان مازندران به تازگی اعلام کرد که قصه گویان کشورهای فارسی زبان همسایه نیز در جشنواره قصه گویی رضوی شرکت خواهند کرد.
به گفته وی اولین جشنواره قصه‌گویی رضوی از قابلیت گسترده زبان فارسی و به کار گیری آن در کشورهای هم‌جوار در این زمینه، استفاده خواهد کرد.