آشنایی با فنون عکاسی در جشنواره یک هفته با کانون در استان آذربایجان شرقی

شانزدهمین جشنواره "یک هفته با کانون" در استان آذربایجان شرقی فرصتی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فنون عکاسی فراهم کرده ‌است

به گزارش روابط عمومی کانون، جشنواره یک هفته با کانون امسال با محوریت آشنایی با فنون عکاسی 16 تا 22 مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تبریز برگزار می‌شود.
نورعلی رزاقی سرپرست کانون آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاحیه این جشنواره با بیان این که تکریم کودکان از جمله سفارش‌های نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است افزود: تحقق انتظارات بزرگ‌سالان از کودکان، منوط به‌ ارزش‌ نهادن به این قشر مهم از جامعه است.
وی در ادامه گفت: در این جشنواره کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان علاوه بر آشنایی با فنون عکاسی و نقد عکس از نمایشگاه، آثار عکاسی ـ که با توجه به محوریت این نمایشگاه ترتیب داده شده ـ بازدید می‌کنند. نمایشگاهی که با به تصویر کشیدن عکس‌های شرکت‌کنندگان، در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌کند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی پیش از این با فرستادن فراخوانی از همه کودکان و نوجوانان و مربیان کانون خواسته بود عکس‌های خود از فرهنگ وآداب رسوم مردم استان را به دبیر‌خانه جشنواره بفرستند. پس از این فراخوان، بیش از یک هزار عکس به کانون ارسال شد که اکنون در معرض نمایش گذاشته شده است.
برپایی نشست‌های تخصصی عکس، کارگاه‌های قصه‌گویی، نقاشی و آموزش چاپ و ظهور عکس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره است.