اهدای بیش از 30 تندیس به برگزیدگان جشنواره پویانمایی تهران

بیش از 30 تندیس در هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به برگزیدگان بخش‌های مختلف مسابقه اهدا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که - 19 اسفند- برگزار می‌شود، با معرفی برترین‌های این دوره بیش از 30 تندیس طلایی، نقره‌ای و برنز و همچنین 11 دیپلم افتخار به آنان اهدا می‌شود.
براساس این گزارش، در بخش‌های «مسابقه ایران» تندیس‌های طلایی جشنواره به فیلم اول، بهترین اثر تلویزیونی، فیلم تبلیغی، فیلمنامه، انیماتور، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری، بهترین اثر بلند و بهترین فیلم با موضوع کودک و همچنین 2 تندیس نقره‌ای و برنز نیز به ترتیب به بهترین فیلم تجربی، دوم و سوم جشنواره تعلق می‌گیرد. پنج دیپلم افتخار نیز از دیگر جوایز این بخش است.
در بخش «مسابقه دانشجویی ایران» که برای اولین بار به طور مستقل توسط هیأتی جداگانه انتخاب و داوری شد، نیز با افزایش تعداد جوایز از یک به شش،3 تندیس طلایی و 3 دیپلم افتخار به برگزیدگان اهدا می‌شود.
هیأت داوران و دبیر جشنواره نیز به طور جداگانه جوایز ویژه (تندیس طلایی) خود را به برترین‌های خود اهدا می‌کنند.
برگزیدگان بخش‌های «مسابقه بین‌الملل» نیز با اهدای تندیس‌های طلایی به فیلم اول، بهترین اثر تلویزیونی، تبلیغی، بهترین اثر بلند و بهترین فیلم با موضوع کودک و همچنین 1 تندیس نقره‌ای و برنز به ترتیب به بهترین فیلم دوم و سوم معرفی می‌شوند. سه دیپلم افتخار نیز از دیگر جوایز این بخش است.
هیأت داوران و دبیر جشنواره نیز به طور جداگانه جوایز ویژه (تندیس طلایی) خود را به برترین‌های خود در این بخش اهدا می‌کنند.
در بخش «مسابقه دانشجویی بین‌الملل» نیز یک تندیس طلایی به برترین اثر تعلق می‌گیرد.
همچنین هیات داوران سیفژ و آسیفا نیز برترین اثر خود را معرفی و با اهدای جوایز از آنان تقدیر می‌کنند.
«حمید گروگان»، «محمد حسین نیرومند»، «بهرام عظیمی»، «حمید بهرامی» و «مهین جواهریان» در بخش «مسابقه ایران»، «علیرضا گلپایگانی»، «ناصر گل‌محمدی»، «محمدعلی صفورا» در بخش «مسابقه دانشجویی ایران» و «کو هودمن»، «فیردوزه بولبولیا»، «تایرون مونتگومری»، «کریستوفر لاویس» و «وجیه‌ا... فرد مقدم» (از ایران) در دو بخش «مسابقه بین‌الملل» و «مسابقه دانشجویی بین‌الملل» و همچنین «فیردوزه بولبولیا»، «آندژه‌ی رومن یاشویچ» و «علی معلم» (داوران سیفژ) داوری آثار را برعهده داشتند و فیلم‌های منتخب را مورد ارزیابی قرار دادند.
براساس این گزارش، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز پنجشنبه 19 اسفند- ساعت 18:45 در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.
جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برای نخستین بار در دوره هفتم برپایی خود علاوه بر تهران، همزمان در سه استان مازندران، همدان و البرز نیز برگزار شد و آثار منتخب در سینماهای فلسطین، سپیده، سینما تک موزه هنرهای معاصر و سالن‌های نمایش کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد.