اعلام برگزیدگان بخش «مسابقه  بین‌الملل» هفتمین جشنواره پویانمایی

برگزیدگان بخش «مسابقه بین‌الملل» و «مسابقه دانشجویی بین‌الملل» هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که عصر روز گذشته پنجشنبه 19 اسفند، در محل سالن اصلی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، برگزیدگان بخش «مسابقه بین‌الملل» و «مسابقه دانشجویی بین‌الملل» معرفی شدند.
براساس این گزارش، جوایز این بخش توسط «سید صادق رضایی» مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سعید توتونچیان» معاون امور مالی، «محمدرضا کریمی صارمی» دبیر جشنواره و اعضای هیات داوران اهدا شد.
در این بخش فیلم «مرد عصبانی» به کارگردانی «آنیتا کیلی» از کشور نروژ تندیس طلایی فیلم اول به همراه 5 سکه تمام بهار آزادی به خاطر اثری خلاقانه که با رویکردی شاعرانه و حساس، موضوعی جدی و اجتماعی را مطرح می کند، کسب کرد.
همچنین تندیس نقره‌ای به فیلم دوم به همراه 4 سکه تمام بهار آزادی به خاطر داستان سرایی رویایی و تصویر پردازی قدرتمند به فیلم «درخت اسرار آمیز کودکی من» ساخته «ناتالیا میژویان» از کشور روسیه تعلق گرفت.
تندیس برنزی فیلم سوم نیز به همراه 3 سکه تمام بهار آزادی، به خاطر آفرینش نوع جدیدی از داستان سرایی بصری به «باستین دوبوآ» کارگردان فیلم «ماداگاسکار، یادداشت های روزانه سفر» از کشور فرانسه اهدا شد.
تندیس طلایی بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان به‌همراه 5 سکه تمام بهار آزادی به خاطر داستانی با آهنگی مناسب و قدرتمند درباره دوستی تقدیم به فیلم «نهان و آشکار» ساخته «فیلیپ هانت» از کشور بریتانیا شد.
براساس این گزارش، اولین دیپلم افتخار جشنواره به همراه یک سکه تمام بهار آزادی به خاطر روایتی استادانه و زیبا به فیلم «کلمه بُر» ساخته «ایزو تغوا» از کشور فرانسه اهدا شد.
همچنین دیپلم افتخار و یک سکه تمام بهار آزادی به دلیل مکاشفه‌ای اصیل و پر انرژی در خیابان به «بلو Blu» برای فیلم «انفجار بزرگ، غرش بزرگ» از کشور ایتالیا تعلق گرفت.
سومین دیپلم افتخار و یک سکه تمام بهار آزادی بخاطر پیامی جاودانه درباره همکاری، به فیلم ایرانی «الاکلنگ» ساخته «محمود مختاری» و «هادی طبسی» از ایران رسید.
برهمین اساس، در ادامه جایزه بهترین اثر دانشجویی شامل تندیس طلایی به همراه 3 سکه تمام بهار آزادی به دلیل گرافیکی زیبا و سَبک یک‌دست و ناب به «ورونیکا اُبرتووا» کارگردان فیلم «ویلیام» از کشور اسلواکی تعلق گرفت.
فیلم «آفتاب پرست، زبان سرخ و سررنگی» به کارگردانی «علی درخشی» از ایران جایزه بهترین اثر تلویزیونی شامل تندیس طلایی به همراه 4سکه تمام بهار آزادی به خاطر نشاط انگیزی صادقانه و نگاه تازه و رنگین به طنز را از آن خود کرد.
تندیس طلایی بهترین اثر تبلیغی به همراه 4 سکه تمام بهار آزادی برای تأویلی پویا و سرزنده از موضوع، به فیلم «غریزه حیوانی، جام جهانی فوتبال 2010» ساخته «کریستوفر گیِنِس» از کشور ترینیداد و توباگو، اهدا شد.
انیمیشن بلند «زیر شیروانی: امروز تولد چه کسی است؟» نیز به خاطر جشنی از تخیل و روایتی بی زمان، به عنوان بهترین اثر بلند بخش مسابقه بین‌الملل شناخته شد و جایزه این بخش شامل تندیس طلایی به همراه 5 سکه تمام بهار آزادی به «یِژی بارتا» کارگردان این فیلم از کشور جمهوری چک اهدا شد.

جوایز ویژه هیأت داوران بین‌الملل و دبیر جشنواره
این گزارش می‌افزای: هیأت داوران بین الملل، جایزه ویژه خود شامل تندیس طلایی و 5 عدد سکه تمام بهار آزادی را به خاطر شخصیت پردازی همراه با تصویر پردازی شاعرانه بصری به فیلم «من دو نفر بودم» ساخته «شیوا صادق اسدی» از کشور ایران اهدا کرد.
همچنین «محمدرضا کریمی صارمی» دبیر هفتمین جشنواره پویانمایی تهران نیز جایزه ویژه خود را با ارایه این متن اعلام کرد:
امید به آینده و آرزوی یادگیری پویانمایی برای تمامی کودکان جهان، ما را بر آن داشت تا ضمن دعوت از 12 هنرمند کشورهای افغانستان، ترکیه و لبنان در هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی پویانمایی برای آنان اقدام نماییم و جایزه ویژه خود را تبدیل به چهار عدد دستگاه آموزش پویانمایی کتابخانه‌ای نموده و به آنان تقدیم داریم.