داور کانادایی: آثار  بسیار درخشانی از کارگردانان جوان ایران دیدم

«کریستوفر لاویس» انیمیشن‌ساز کانادایی و داور بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: در این جشنواره فیلم‌های بسیار درخشانی از کارگردانان جوان ایران دیدم که قابل تقدیر هستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «کریستوفر لاویس» انیمیشن‌ساز کانادایی و داور بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، درباره این جشنواره گفت:‌ نخستین بار است که در یک جشنواره به عنوان داور حضور دارم و از دوستانم در باره اختلافات هیات داوری و حتی درگیری فیزیکی برخی از آنان شنیده‌ام، اما ما در این گروه بسیار دوستانه و گرم نظرات خود را ارایه می‌دادیم و از نتیجه کار خود نیز راضی بودیم.
وی درباره سطح کیفی انیمیشن‌های ایرانی در مقایسه با آثار دیگر کشورها توضیح داد: من بسیار آدم سخت‌‌گیری هستم و در کل نسبت به انیمیشن به راحتی نظر مثبت نمی‌دهم.
«کریستوفر لاویس» ادامه داد: با اینکه به بیشتر فیلم‌ها انتقاد دارم اما کارهای بسیار درخشانی از کارگردانان جوان ایران دیدم که قابل تقدیر هستند.
برنده جایزه جشنواره کن در سال 2007 درباره تکنیک و محتوای فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل توضیح داد: من در اولین برخوردم با اثر انیمیشن، به شخصیت‌ها و تاثیرشان از نظر عاطفی توجه می‌کنم. اگر با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنم و آن‌ها نیز درست طراحی شده باشند، راه ورود به فیلم برایم باز خواهد شد. من این‌گونه با تکنیک و محتوا برخورد می‌کنم و در داوری‌ام نیز این نکته را مدنظر داشتم.
داوری بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره پویانمایی تهران روز سه‌شنبه 17 اسفند به پایان رسید و آیین پایانی آن پنج‌شنبه 19 اسفند ساعت 45/18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.