داور خارجی: حضور فعال زنان در جشنواره پویانمایی قابل توجه است

«کو هودمن» فیلم‌ساز هلندی-کانادایی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: حضور بیشتر زنان انیمیشن‌ساز نسبت به مردان در این جشنواره قابل توجه است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «کو هودمن» فیلم‌ساز هلندی-کانادایی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره سطح کیفی آثار به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره گفت: کیفیت فیلم‌ها بسیار بالا بود و به نظر می‌رسید قصه‌های شخصی کارگردانان در تولید اثر و داستان آن بسیار موثر بوده است.
این کارگردان 71 ساله ادامه داد: این ایده‌ها با تکنیک‌های مختلف پرداخت شده بود و برای من جالب به نظر آمد که تکنیک ساخت فیلم‌های ایرانی بر اساس شیوه‌های سنتی مانند دو بعدی، سه بعدی، عروسکی و ... شکل گرفته بود که تعجب من را برانگیخت، چراکه گمان می‌کردم بیشتر تکنیک‌ها با کامپیوتر باشد.
هودمن تصریح کرد: انیمیشن‌های ایرانی ترکیبی از سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف را در خود داشت و نکته قابل توجه، تعداد بیشتر زنان فیلمساز نسبت به مردان بود.
خالق شخصیت محبوب لودویک در انیمیشن «یک خرس پشمالوی بامزه» با اشاره به اینکه «موضوع» و چگونگی بیان آن بر «تکنیک» ارجحیت دارد، در باره جشنواره گفت: مدیریت و برگزاری جشنواره به نظرم خوب است. از این فرصت استفاده و به مسوولان پیشنهاد می‌کنم فرصتی ایجاد کنند تا داوران در کنار مخاطبان بنشینند و فیلم‌‌ها را داوری کنند. حضور درکنار مردم در کار ما بسیار تاثیرگذار است.
داوری بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره پویانمایی تهران روز سه‌شنبه 17 اسفند به پایان رسید و مراسم اختتامیه پنج‌شنبه 19 اسفند ساعت 45/18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.