رونمایی از 6 کتاب ایرانی به زبان مالایی در کوالالامپور

شش عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان مالایی همزمان با سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مالزی در کوالالامپور رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، این نمایشگاه از روز دوم اردیبهشت در 750 غرفه میزبان ناشران و فعالان حوزه‌ی کتاب از کشورهایی مانند استرالیا، هند مصر، ایران، مالزی، فیلیپین، ترکیه، آمریکا، انگلستان و ... است.
در این میان کانون نیز به عنوان یکی از بزرگترین ناشران و فعالان عرصه‌ی نشر کتاب کودک و نوجوان ایران در این نمایشگاه با ارایه‌ی بیش از یک صد عنوان از کتاب‌های فارسی خود حضوری گسترده را به نمایش گذاشته است در عین حال چندین ناشر ایرانی هم به صورت آزاد و بدون داشتن غرفه در این رویداد فرهنگی شرکت کرده‌اند.
6 کتاب کانون نیز در مراسم ویژه‌ای در روز یازدهم اردیبهشت (روز آخر این نمایشگاه) با حضور معاون تولید و مدیر روابط عمومی و بین‌الملل کانون رونمایی می‌شود.
امتیاز نشر این کتاب‌ها به زبان مالایی دو سال پیش به انتشارات الامین به عنوان یکی از خوش‌نام‌ترین ناشران مالزی در همین نمایشگاه فروخته شد.
بر اساس این گزارش در نمایشگاه کتاب کوالالامپور 2011 برای نخستین بار بخش ویژه‌ای به مبحث کپی رایت و تجارت جهانی اختصاص یافته تا در آن بحث رعایت حق ترجمه و انتشار کتاب‌های خارجی در کشورها مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.
در این نمایشگاه کتاب‌های عمومی، روانشناسی، فلسفه، مذهبی، علوم اجتماعی، زبان، علوم پایه، ریاضی، هنر، تاریخ و جغرافی، ادبیات، فن‌آوری و ... عرضه شده است.
سال گذشته نیز کانون به عنوان تنها ناشر ایرانی حاضر در این نمایشگاه، در عین حال نمایشگاهی نیز از کتاب‌های خود در دو مدرسه امام خمینی و معرفت مالزی برپا کرد.
مجتمع امام خمینی شهر کوالالامپور تنها مدرسه‌ی دولتی ایران در مالزی است که دارای بیش از 500 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.