تمدید مهلت شرکت در نخستین جشنواره‌ی نمایش‌نامه‌خوانی رضوی

مهلت ارسال فرم درخواست شرکت در نخستین جشنواره نمایش‌نامه خوانی رضوی تا 31 خرداد تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، این جشنواره به میزبانی کانون استان خراسان رضوی یکی از 8 جشنواره‌ای است که کانون در قالب نهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) برگزاری آن را بر عهده گرفته است.
بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید فرم درخواست برای حضور در جشنواره و خلاصه‌ای از نمایش‌نامه‌ی خود را از طریق سایت کانون استان به نشانی www.kpf-khr.ir
(سایت تماشا) دریافت و پس از تکمیل تا تاریخ 31 خرداد به رایانامه‌ی  n.razavi@kpf-khr.ir  یا نشانی پستی مشهد خیابان فلسطین 26 بعد از چهارراه دوم پلاک 31 کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ارسال کنند.
این جشنواره با موضوع‌هایی مانند فرهنگ، اخلاق و سیره رضوی، زندگی امام رضا(ع)، اصحاب و یاران، احادیث و روایات، معجزات و کرامات، زیارت‌، حرم و ... در دو سطح "مربیان و اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون سراسر کشور" و "گروه‌های آزاد نمایشی و هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان" برگزار می‌شود.
بر این اساس برگزار کنندگان جشنواره با ارزیابی مقدماتی فرم‌های ارسالی، تعدادی از آثار را انتخاب و به صاحبان این اثرها تا پایان تیر فرصت خواهند داد که متن کامل نمایش‌نامه (به صورت تایپ شده) در 3 نسخه به همراه لوح فشرده‌ی ضبط شده نمایش‌نامه‌خوانی (صدا و تصویر بدون تدوین، مونتاژ و طراحی دکوپاژ) را به دبیرخانه ارسال کنند.
در فرم فراخوان این جشنواره به شرایط و ضوابط شرکت در این رویداد هنری نیز اشاره و استفاده از موسیقی و صدا (افکت) زنده و ضبط شده با کیفیت مناسب و مرتبط و استفاده از نمایش‌نامه‌های چاپ یا اجرا شده (با مجوز کتبی نویسنده یا ناشر) مجاز و استفاده از هر گونه ابزار و حرکات نمایشی و صحنه‌ای (مانند ماسک، لباس، عروسک و ‌... در حین نمایش‌نامه‌خوانی) غیر مجاز اعلام شده است.
همچنین زمان نمایش‌نامه‌خوانی بین 15 تا 30 دقیقه و تعداد اعضای گروه‌ها با توجه به جنسیت شرکت‌کنندگان (در بخش مربیان و اعضای کانون) 2 تا 6 نفر تعیین شده است.
این گزارش می‌افزاید داوری آثار این جشنواره در تابستان امسال صورت می‌گیرد و در نهایت 8 گروه برتر حداکثر تا عید سعید فطر امسال معرفی می‌شوند و هم‌زمان با مهر امسال(دهه کرامت) نیز در مرحله‌ی نهایی جشنواره حضور خواهند یافت.
جشنواره نمایش‌نامه خوانی رضوی به گروه‌های برگزیده به ترتیب رتبه، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و بین 4 تا 10 میلیون ریال اهدا می‌کند همچنین جوایزی فردی نیز به صاحبان بهترین متون‌، کارگردانی و خلاقیت‌های ویژه‌ی اجرا کنندگان تعلق خواهد گرفت.
نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی توسط کانون استان خراسان رضوی و با هدف گسترش فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، شناساندن شخصیت و سیره والای امام رضا(ع) و یاران و اصحاب ایشان به کودکان و نوجوانان، تقویت و توسعه ادبیات نمایشی دینی و نمایش‌نامه خوانی کودکان و نوجوانان، شناسایی و پرورش استعدادهای نمایش‌نامه نویسی و نمایش‌نامه‌خوانی و تقویت مهارت‌های خواندن و درک متون نمایشی برگزار می‌شود.
همچنین برگزاری 7 جشنواره دیگر از مجموعه برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شامل "کتاب‌خوانی اینترنتی"، "نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی"، "قصه‌گویی" ، "پژوهش‌های رضوی نوجوانان"، "کتاب‌سازی رضوی"، "یک تصویر از یک حدیث رضوی" و "نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان" به "روابط عمومی و بین‌الملل کانون" و کانون استان‌های فارس، مازندران، تهران، سیستان و بلوچستان، قم و آذربایجان غربی واگذار شده است.

مرتبط:

فرم فراخوان شرکت در نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی