کد خبر: 200454
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
گربه‌سانان ایرانی از کتاب فصل جایزه گرفت

گربه‌سانان ایرانی از مجموعه‌کتاب‌های پستانداران ایران در میان برگزیدگان شانزدهمین جایزه کتاب فصل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، این کتاب جدید کانون برای اولین بار در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و شب 31 خرداد 1390 نیز موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب فصل ایران شد.
این کتاب را علی گلشن تالیف کرده و در آن با رویکردی علمی، فرهنگی و تاریخی به گربه‌سانان ایرانی، حضور آن‌ها در آثار و اسناد فرهنگی و تاریخی و هنری را مورد بررسی قرار داده است.
این کتاب در بخش علوم و فنون گروه کودک در این رویداد ادبی برگزیده شد.
در مراسم اهدای جوایز شانزدهمین جایزه کتاب فصل ـ که در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری برگزار شد ـ همچنین "کتاب صوفی و چراغ جادو"، نوشته ابراهیم حسن‌بیگی در بخش کتاب تالیفی کودک ونوجوان مورد تقدیر قرار گرفت.
در این میان حمید رضا شاه‌آبادی معاون تولید کانون با تبریک به مولفان این دو کتاب، از گربه‌سانان ایرانی به عنوان یکی از شاخص ترین آثار در عرصه‌تالیف کتاب‌های علمی کشور یاد کرد.
وی گفت: بیشتر آثار این حوزه ترجمه‌ای است و تهیه عکس‌های مناسب از حیات وحش در ایران نیز با مشکلات زیادی روبرو است اما با همت مولف و 27 نفر از عکاسان کشور این مهم در مدتی حدود یک سال محقق شد.
"علی گلشن" مولف کتاب نیز پس از دریافت جایزه گفت: با نگارش این کتاب تلاش کردم که باورهای نادرست در مورد گربه‌سانان ایرانی را تغییر دهم و در عین حال به نقش آن‌ها در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران با زبانی ساده بپردازم.
"صوفی و چراغ جادو"، نوشته ابراهیم حسن‌بیگی نیز یکی از آثار منتشر شده در قالب طرح بزرگ کانون با عنوان رمان نوجوان امروز، همراه با 13 عنوان کتاب دیگر اسفند سال گذشته رونمایی شد.