استاندار: ظرفیت‌های استان در خدمت جشنواره نمایش عروسکی قرار می‌گیرد

استاندار اصفهان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود این استان برای توسعه‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویژه برگزاری چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی در این شهر تاکید کرد.

به گزرش روابط عمومی کانون، علیرضا ذاکر اصفهانی در آستانه‌ی برگزاری این جشنواره‌ی سراسری در دیدار با محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون گفت: استان اصفهان دارای ظرفیت ‌های انسانی و فرهنگی بی نظیری است که کانون پرورش فکری می‌تواند با بهره‌گیری از آن‌ها ضمن پیگیری اهداف خود به بالندگی بیشتر فرهنگ عمومی استان کمک کرده و فعالیت‌های خود را بیش از پیش به مردم و مسوولان معرفی کند.
وی ابراز امیدواری کرد هرسال چنین برنامه‌‌هایی به ویژه در فصل تابستان برای کورکان و نوجوانان در استان طراحی و اجرا شود و استانداری اصفهان نیز در این مسیر با هماهنگی سایر نهادهای فرهنگی امکانات استان را در خدمت کانون قرار خواهد داد. 
ذاکر اصفهانی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های کانون در اصفهان به خوبی قابل بهره برداری است ضمن این که ظرفیت‌های انسانی خوبی هم در کانون استان و هم در بین هنرمندان اصفهانی وجود دارد .
ذاکراصفهانی با ارایه‌ی راهکارهایی به مسوولان کانون پیشنهاد کرد چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی را در سطح وسیع‌تری در شهر و استان اصفهان به اجرا در آورند تا بتوان با بهره گیری از آن موجب نشاط و شادی مضاعف در مردم شد.
در این دیدار معاون فرهنگی کانون نیز ضمن تشریح اهداف و فعالیت‌های کانون و سابقه آن در امر پرورش کودکان و نوجوانان گفت : پایه کار کانون کتاب است یعنی هر فعالیتی مانند نمایش‌ عروسکی که در کانون انجام می‌گیرد با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است.
محمد باقر آدوسی به فرآیند شکل گیری چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی اشاره کرد و گفت : در ابتدا 370 گروه نمایشی در سطح استانی در کشور بایکدیگر به رقابت پرداختند که از میان آن‌ها 60 گروه به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و در 5 منطقه با یکدیگر به رقابت کردند و در نهایت 12 گروه به عنوان برترین‌های کشور در چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی در اصفهان حضور خواهند داشت.
وی زمان برگزاری جشنواره را روزهای 13 تا 16 شهریور اعلام و ابراز امیدواری کرد با یاری و همکاری استانداری و شخص استاندار اصفهان جشنواره‌ای برازنده کانون و شهر اصفهان برگزار شود .
 وی جشنواره‌های قبلی کانون را جشنواره‌های خوبی ارزیابی کرد و دلیل آن را فرآیند برنامه ریزی و پشتوانه فکری اجرای این جشنواره‌ها عنوان کرد.
آدوسی برگزاری کارگاه نمایش‌نامه‌خوانی و کارگاه نمایش کاغذی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد و گفت : نمایش کاغذی نمایشی است که با کمترین امکانات می‌تواند در مراکز کانون و دیگر مراکز فرهنگی اجرا شود.
 
 
معاون فرهنگی کانون برپایی نمایشگاه عروسک‌های ساخت بچه‌ها، نمایشگاه عکس‌های آنان از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای و اعزام تریلی سیار را به شهرستان‌های استان از دیگر برنامه های این جشنواره برشمرد و گفت : این فعالیت‌ها می‌تواند در فراگیر شدن نمایش عروسکی در شهرستان‌ها موثر واقع شود.
در ابتدای این جلسه عسگری‌فر مدیر کانون استان اصفهان به تشریح فعالیت‌های خود در یک سال خدمت‌اش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان پرداخت و در پایان صحبت‌های خود به روند فعالیت‌های کانون اصفهان برای میزبانی از چهاردهمین جشنواه کشوری نمایش عروسکی اشاره کرد .

گفتنی است این جشنواره با حضور گروه‌های برگزیده کانون متشکل از اعضای مراکز کانون طی روزهای 13 تا 16 شهریور در تالار استاد فرشچیان اصفهان برگزار می شود.