پویانمایی‌های کانون از جشنواره "انیماکف" بلاروس دیپلم افتخار گرفتند

فیلم‌های پویانمایی"ماهوری" و "قصه‌های یک خطی 1 و 2" از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن "انیماکف" بلاروس دیپلم افتخار دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم "ماهوری" ساخته فاطمه گودرزی به خاطر "هماهنگی داستان و ساخت" و فیلم "قصه‌های یک خطی 1 و 2" به کارگردانی بهزاد فراهت به خاطر "منحصر به فرد بودن موضوع" دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کردند.
      چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای انیمیشن "انیماکف" در شهر "ماگی لیف" جمهوری بلاروس از 19 تا 24 شهریور برگزار شد.
      بر اساس این گزارش، در این جشنواره 58 فیلم از کشورهای ایران، روسیه، بلغارستان، استونی، چک، لهستان، مجارستان، کانادا، اوکراین، لیتوانی، آلمان، قزاقستان، ارمنستان و بلاروس شرکت کردند.
       8 فیلم نیز از ساخته انیماتورهای کانون به جشنواره انیماکف بلاروس ارسال شد.
      مرتضی احدی کارگردان فیلم‌های پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران، در این جشنواره حضور داشت.
      هیأت داوران، "مداد کریستال" و جایزه برنز این جشنواره را به بهترین فیلم، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم کودک و بهترین فیلم از نگاه مخاطبان اهدا کردند.
      این جشنواره برای حمایت از فیلم‌سازان انیمیشن ملی و بین‌المللی و با همکاری وزارت فرهنگ جمهوری "بلاروس"، کمیته اجرائی منطقه‌ای "ماگی‌لف" و کمیته اجرایی "ماگی لیف" برپا می‌شود.
      دیدار با کارگردانان، هنرمندان و نویسندگان راه یافته به بخش مسابقه، اکران فیلم‌های انیمیشن برای کودکان و نوجوانان از برنامه‌های دیگر این جشنواره بود.
      فیلم‌های منتخب علاوه بر اکران در شهر "ماگی لیف" در حومه‌های محلی و منطقه‌ای نیز نمایش داده شد.