کد خبر: 206239
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
ویژه‌برنامه‌های روز جهانی تئاتر اعلام شد

ویژه برنامه‌های روز جهانی تئاتر با سمینار "نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز" صبح روز چهارشنبه 23 فروردین در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،در این سمینار از ساعت 9 تا 30/12 مقاله‌هایی با موضوع‌ "فرهنگ‌سازی اقتصادی در ایران، ضرورت‌ها و راه‌کارها"، "گسترش تئاتر در مدارس جهان"، "نمایش خلاق و تاثیرات درمانی آن"، "شاهنامه، کودک و موانع اقتباس دراماتیک"، "آموزش غیرتعلیمی تجربه‌ی تئاتر و تاثیر آن بر تماشاگر کودک و نوجوان" و "داشته‌ها و بایسته‌های تئاتر کودک در ایران" توسط سخنرانان ارایه خواهد شد.
        مراسم افتتاح این برنامه ساعت 14 همین روز با سخنرانی سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون و صدیقه حسن‌زاده مدیر مرکز ملی اسیتج ایران، اهدای کارت عضویت افتخاری به 15 نفر از پیش‌کسوتان حوزه تئاتر کودک و نوجوان و رونمایی از تندیس مرکز ملی اسیتج، در سالن غدیر این مرکز همراه خواهد بود
        نشست تخصصی "بررسی تأثیرات پرورشی تئاتر خیابانی برای کودکان و نوجوانان" نیز در ساعت 30/16 تا 18 با سخنرانی فعالان این عرصه برگزار می‌شود.
        بر همین اساس، در تالار گفت‌وگو این برنامه طی ساعت‌های 9 تا 19 تمامی سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌ها و گروه‌های نمایشی با یکدیگر و با مخاطبان خود به تعامل و گفت‌و‌گو خواهند پرداخت و فعالیت‌های خود را معرفی می‌کنند.
        بر اساس این گزارش، برگزاری کارگاه‌های "تئاتر شورایی‌" و "نمایش خلاق و خلاقیت در تئاتر کودک و نوجوان" در ساعت 30/16 تا 18 و "کارگاه نمایش‌‌نامه‌خوانی" ساعت 15 تا 16 در مرکز آفرینش‌ها و "کارگاه بداهه‌سازی در بازیگری" ساعت 15 تا 19 در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.
        در عین حال، اجرای 3 نمایش محیطی با عناوین "دزدان دریای کارائیب"، "بچه بازیگوش" و "بازی عروسک‌ها" به ترتیب در ساعت‌های 30/17، 30/18 و 19 در محل تیمچه و بازارچه مرکز آفرینش‌ها در خیابان حجاب از جمله برنامه‌های این روز است.
        روز جهانی تئاتر در ساعت 19 روز چهارشنبه 23 فروردین در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پایان خواهد یافت.