آغاز دوره یازدهم جشنواره امام رضا(ع) با تجلیل از دبیران جشنواره دهم

با تجلیل از دبیران جشنواره‌های موضوعی دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد فعالیت رسمی یازدهمین دوره‌ی این رویداد فرهنگی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، تالار نور شهر مقدس مشهد در روز ولادت هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) میزبان تمامی دبیران جشنواره‌های رضوی بود که در میان آن‌ها 8 مدیر استانی کانون نیز حضور داشتند.
علاوه بر این تجلیل، لوح‌های سپاس و تندیس‌های جشنواره نیز به میهمانان خارجی این رویداد بین‌المللی محمد حمو محمد از اسپانیا، رابرت جسه از آلمان، شازیه حیدر تالپور از پاکستان، سید کمیل اصغر زیدی از هند، جنتی سرجی مارکوس از روسیه، سیدعلی باقر سید از سوئد، هاودنک محمد فرج فرج از عراق، رضایی و مریم عسگری از افغانستان اهدا شد.
در این مراسم که شماری از مسوولان و مدیران کل وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همچنین سیدصادق رضایی مدیر عامل کانون نیز در آن حضور داشتند سیدجواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت که وزارت ارشاد و سازمان‌های همکار آن در برگزاری جشنواره کاری کردند کارستان و در واقع جشنواره تبلوری از ابراز ارادت‌مندی به ساحت مقدس ائمه اطهار را با قالب‌های فرهنگی به نمایش گذاشت.
وی گسترش فعالیت‌های بین‌المللی این رویداد را در خارج از کشور به معجزه‌ای تشبیه کرد و توضیح داد که در دهمین جشنواره، تعداد کشورهای شرکت کننده از 8 به 48 و از 30 نقطه به 180 نقطه جهان افزایش یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از تشکیل کمیته‌ی کودک ونوجوان جشنواره به همت مدیرعامل کانون و اجرای فعالیت‌های گسترده آن نیز قدردانی و تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) به نقطه‌ای از رشد و بلوغ خود رسیده است که ادعا می‌کنم اگر تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و اجرایی کشور با این برنامه همکاری کند می‌توانیم شاهد ایجاد فضایی معنوی، دایمی، و عمیق نسبت به اهل بیت (علیهم‌السلام) باشیم.
جعفری از کانون و دست اندرکاران ساخت فیلم "آقای مدیر"  قدردانی کرد و از مسوولان کانون خواست فرصتی را برای نمایش این فیلم در جمع مسوولان و دبیران جشنواره‌ امام رضا(ع) فراهم کنند.
در ادامه‌ی این برنامه محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی برگزاری جشنواره امام رضا(ع) را یکی از ظرفیت‌های اصلی کشور برای مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت که شناخت سیره‌ی رضوی و زندگی رضوی‌گونه و ایجاد ظرفیت برای زیارت می‌تواند از جمله اهدافی باشد که این جشنواره دنبال می‌کند.
وی همچنین خبر داد که به زودی سید جواد جعفری به مدیرعاملی بنیاد تازه تاسیس شده توسط هیات دولت با عنوان بنیاد ملی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) منصوب خواهد شد.
در این مراسم از عبدالنبی شاکریان مدیر کانون خوزستان و دبیر جشنواره‌ی کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی، محسن فضلی مدیر کانون استان تهران و دبیر جشنواره پژوهش‌های رضوی نوجوانان، قاسم عزیززاده گرجی مدیر کانون مازندران و دبیر جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی رضوی، محمد مخلصی مدیر کانون قم و دبیر جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی، فریدون سید مصطفوی مدیر کانون آذربایجان غربی و دبیر جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان،  مجتبی حق پرست مدیر کانون فارس و دبیر جشنواره نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی، حسین موذن سرپرست کانون سیستان و بلوچستان و دبیر جشنواره کتاب‌سازی رضوی و  راضیه باباخانی مدیر کانون خراسان رضوی و دبیر جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی رضوی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره قدردانی شد.
این جوایز به میهمانان خارجی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از کشورهای آلمان، پاکستان، هندوستان، عراق، سوئد و اسپانیا نیز اهدا شد.
اجرای صلوات خاصه امام رضا(ع) و مدیحه سرایی و خواندن سرود توسط یک گروه از شهر آباده استان فارس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها