کد خبر: 213973
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
محسن هجری: خود شیفتگی آفت نویسندگی است

کتاب "چشم عقاب" از مجموعه رمان نوجوان امروز، نوشته‌ی محسن هجری در نشست تخصصی دو پنجره توسط اعضا و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومیو امور بین‌الملل، دو پنجره عنوان نشست‌های تخصصی ‌است که توسط مرکز آفرینش‌های ادبی کانون برگزار می شود.
در ابتدای این نشست محسن هجری نوشتن را یک مهارت اکتسابی عنوان کرد و گفت: مطالعه، تحقیق و پژوهش در نوشتن امری مهم و اساسی است.
نویسنده کتاب "چشم عقاب" با بیان این‌که قرآن یکی از با ارزش‌ترین متونی است که در آن هم قصه و فلسفه وجود دارد و هم مجموعه‌ای از گفتارها و مطالب ارایه شده است تصریح کرد: ادبیات با شوق خلق می‌شود و اجبار در نوشتن قلب را کدر می‌کند.
هجری یکی از مشکلات نویسندگان را شیفتگی نسبت به آثار خود دانست و گفت: این امر یک آفت بزرگ در نویسندگی است زیرا که فرد به نواقص کار خود پی نمی‌برد و آن‌ها را نمی‌بیند.
وی به کسانی که علاقه‌مند به نویسندگی هستند یادآورشد: گفت‌و‌گو با دیگران و تبادل اندیشه‌ها به خوب نوشتن آن‌ها کمک می‌کند.
در ادامه این نشست اعضای ادبی کانون کرمان تحلیل و نقد خود از کتاب "چشم عقاب "را ارایه کردند و نویسنده این کتاب به سوال‌های حاضران پاسخ گفت.
هم‌چنین تعدادی از اعضا آثار داستانی خود را در حضور محسن هجری خواندند و وی نیز مشکلات نوشتاری آنها را تحلیل و بررسی کرد.