معاون استاندار بوشهر: قصه‌گویی را به درون خانه‌ها ببرید؛ رو به فراموشی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت که برای بردن سنت فراموش شده‌ی قصه‌گویی به درون خانه‌های ایرانیان بایدn تلاش بیشتری از سوی متولیان فرهنگی صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمد حسن پرآور در آیین پایانی مرحله‌ی منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بوشهر یادآور شد که ایرانیان از گذشته با قصه انس و الفتی داشته‌اند و مادران در کنار زمزمه‌ی آیات قرآن قصه‌ها را در گوش ما نجوا می‌کردند اما پیشرفت فن‌آوری و ورود به جامعه‌ی مجازی، باعث کم رنگ شدن این سنت در میان خانواده‌ها شد به باور من برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند به گسترش این فرهنگ کمک کند.
وی عزم کانون در توسعه‌ی قصه‌گویی و استقبال جامعه از این هنر را از جمله عواملی برشمرد که می‌تواند این سنت ارزشمند و تاثیرگذار را بار دیگر احیا کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در عین حال تاکید کرد که کانون بیش از 40 نوع فعالیت به جامعه ارایه می‌دهد ولی معتقدم که توسعه‌ی قصه‌گویی در جامعه به همراهی و کمک‌های تمامی دستگاه‌های فرهنگی نیاز دارد.
"پرآور" ادامه داد بچه‌ها از کودکی با قصه انس می‌گیرند و این هنر در تعلیم و تربیت و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها بسیار موثر است.
وی تاکید کرد که اگر آینده کودکان و نوجوانان برای ما اهمیت دارد باید به قصه‌گویی بها بدهیم و به اثر بخشی فعالیت‌ها و تامین نیازهای جامعه و بچه‌ها توجه کنیم.
او رقابت در جشنواره‌ی قصه‌گویی را به رقابتی تشبیه کرد که همه در آن برنده هستند و شکستی در آن وجود ندارد.
"پرآور"  در پایان با ابلاغ سلام فریدون حسنوند استاندار بوشهر عنوان کرد که وی مایل بود در این آیین شرکت کند اما به دلیل مشغله‌ی زیاد موفق به حضور در مراسم پایانی جشنواره نشد.
این آیین روز 27 دی در سینما شهید آوینی بوشهر برگزار و در آن جوایز برگزیدگان مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون به  آنان اهدا شد.
این برگزیدگان همراه با برندگان سه رقابت دیگر منطقه‌ای - که پیشتر در شهرهای رشت، بندرعباس و کرمانشاه برگزارشده بود - به رقابت‌های نهایی این جشنواره در تبریز راه یافته‌اند.
بر اساس این گزارش خلیل رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز طی سخنانی به تاثیر جنگ نرم بر روی اعتقادات  و ایمان نسل جوان و نوجوان اشاره و تصریح کرد که قصه‌گویی می‌تواند به تقویت اعتقادات دینی کودکان و نوجوانان کمک کند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این قصه‌ها با شیوه‌هایی هرچه جذاب‌تر همراه با نوآوری برای کودکان و نوجوانان روایت شود.