کد خبر: 217310
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
بازدید 5453
سومین جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی»در کردستان فراخوان داد

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از انتشار فراخوان سومین جشنواره موضوعی «یک تصویر از یک حدیث رضوی» با معرفی ۲۶ حدیث از کلام نورانی امام رضا علیه‌السلام به علاقه‌مندان، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،سهیلا شیخی در سخنانی فراهم نمودن زمینه‌های لازم جهت پرورش خلاقیت تصویری کودکان و نوجوانان،توجه به جنبه‌های تصویری احادیث امام رضا(ع) و گسترش ارزش‌های انسانی و معنوی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ ایران اسلامی، ترغیب کودکان و نوجوانان به خلق آثاری بدیع و زیبا با موضوعات دینی و اخلاقی به ویژه کلام و احادیث امام رضا(ع) واشاعه‌ و ترویج فرهنگ و معارف رضوی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی عنوان کرد.

شیخی افزود:گروه اول:در این جشنواره کودکان و نوجوانان 7 تا 17 ساله می‌توانند در نهایت دو اثر نقاشی خود را با تکنیک آزاد در اندازه‌ی 35×25 بر روی مقوا تا 25 تیر امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی گفت:
نقاشی‌ها باید با موضوع احادیث معرفی شده در ارتباط باشد و حدیث نقاشی شده، در شناسنامه صاحب اثر در پشت نقاشی نیز درج شود.
شیخی خاطر نشان ساخت:نمایشگاه آثار منتخب و کارگاه‌های تخصصی جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی از  تاریخ  2 لغایت 7 شهریور در سنندج برپا می گردد .

مدیر کانون استان کردستان گفت:این جشنواره در چهار چوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در دو سال گذشته توسط کانون استان قم برگزار شد اما در سال جاری این مسوولیت به کانون استان کردستان واگذار شده است.
شیخی در ادامه عنوان ساخت: در حال حاضر نیز 26 حدیث از کلام نورانی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، برای تصویرگری و نقاشی و نیز بهره‌مندی از فیض معنوی کلام امام رضا علیه‌السلام در وبلاگ حدیث حکمت به نشانی اینترنتی www.hadisehekmat.blogfa.com  به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود : علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه سومین جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی سنندج، خیابان طالقانی، خیابان ورزش، جنب پارک نسیم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ارسال نمایند.

لازم به ذکر است،جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی در رشته نقاشی، یکی از 16 جشنواره‌ای است که  توسط کانون استان کردستان در سال 1392 برگزار می‌شود.