کد خبر: 217561
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳
بازدید 2921
استقبال نماینده رشت از پیشنهاد تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس

ایجاد یک فراکسیون ویژه کودک و نوجوان در مجلس شورای اسلامی می‌تواند ارتباط نمایندگان مردم با سازمان‌ها‌، نهادها و فعالان این حوزه را گسترش دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی برگزاری نخستین گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون در تهران، پیشنهاد تشکیل این فراکسیون را پیشنهادی مناسب دانست که در صورت طرح آن در مجلس بی‌تردید با استقبال نمایندگان روبرو خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه تاکید کرد که دوران کودکی دوران بسیار حساسی در مراحل زندگی و پرورش استعداداهای این قشر با اهمیت به شمار می‌رود و به اعتقاد من می‌توان فراکسیونی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در مجلس تشکیل داد.
وی در پاسخ به این دغدغه‌ی فعالان فرهنگی کشور که چرا مسایل کودکان و نوجوانان در برنامه‌ریزی‌های مسوولان از اولویت برخوردار نیست تایید کرد که برخی از مسوولان و نمایندگان مجلس با دوران کودکی و نیازهای این قشر آشنا نیستند و البته من نهادهایی مثل کانون را که در این حوزه دارای مسوولیت فرهنگی و هنری است در این زمینه بی‌تقصیر نمی‌دانم به نظر بخش پارلمانی این نهادها باید فعال‌تر عمل کنند و مسوولان دستگاه‌ها و به‌صورت مشخص مدیرعامل کانون در مجلس حضور پیدا کنند و نیازهای خود را برای نمایندگان تشریح کنند.
این نماینده مجلس طرح مسایل و بودجه کانون در دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون فرهنگی را مزیتی برای کانون برشمرد و با یادآوری مشکلات اقتصادی کشور و کمبود بودجه در عین حال تاکید کرد که بودجه‌های کانون باید به صورت مستقل در قانون بودجه دیده شود و نمایندگان تلاش خواهند کرد تا از راه‌های مختلف به کانون کمک کنند.
کوچکی‌نژاد - که در مجلس شورای اسلامی بارها از تغییر وضعیت استخدامی مربیان کانون دفاع کرده است - با اشاره به این که سال گذشته طرحی برای استخدام رسمی مدرسان آموزشکده‌های فنی توسط نمایندگان در مجلس به رای گذاشته شد، گفت: تبصره‌ای بر این طرح الحاق شده بود که بر اساس آن یک‌هزار مربی و کارشناس کانون نیز به استخدام رسمی دولت درآیند که اصل طرح در مجلس رای نیاورد.
نماینده مردم رشت در همین حال تاکید کرد که به دنبال این هستیم که هر وقت این طرح در مجلس مطرح شد موضوع استخدام مربیان کانون را نیز دنبال کنیم به اعتقاد من این اتفاق در مجلس نهم خواهد افتاد.
وی فعالیت‌های کانون در عرصه‌ی پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های زیادی که در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و مدیریتی فعالیت می‌کردم همواره با کانون آشنا و در ارتباط بودم و معتقدم باید کاری کنیم که دانش‌آموزان بیشتر با کانون آشنا شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ذکر مثالی از کشور فرانسه - که در آن کشور به آموزش‌های غیر رسمی در مراکزی شبیه کانون بها داده می‌شود - یادآور شد که ارتباط بین مدارس فرانسه با مراکزی این چنینی، رابطه‌ای سیستمی و کاملا تعریف شده است و این ارتباط برای خانواده‌ها نیز جا افتاده است.
وی تاکید کرد که آموزش و پرورش ایران نیز برای خارج شدن از این وضعیت خشک کتاب‌ها و آموزش‌های درسی و برای ارتقای روش زندگی کودکان باید ارتباطش را با کانون بیشتر کند تا هر دو مجموعه بتوانند از خدمات و امکانات هم استفاده کنند.
کوچکی‌نژاد در همین حال اضافه کرد که این ارتباط نباید باعث هضم کانون در ساختار بزرگ اداری آموزش و پرورش شود و کانون باید در عین اصلاح و گسترش سیستمی این رابطه، استقلال و چابکی خود را حفظ کند.
بر اساس این گزارش در جریان حضور این نماینده مجلس در گردهم‌آیی کانون، همچنین سید صادق رضایی مدیرعامل کانون از حمایت‌های همیشگی کوچکی‌نژاد در مجلس از کانون قدردانی کرد و یادآور شد که با حمایت‌های وی و دیگر نمایندگان مجلس سال گذشته ردیف بودجه کانون مستقل شد و امسال نیز این امر ادامه می‌یابد.
وی اضافه کرد وجود چنین نمایندگانی در مجلس برای کانون و کودکان ونوجوانان سرمایه‌ای دوست داشتنی و قابل تقدیر است و ما به وجود چنین فرهنگیانی در مجلس افتخار می‌کنیم.
نخستین گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون در سال 92 روز 2 اردیبهشت در تهران به کار خود پایان می‌دهد.