پارک آموزش ترافیک یاسوج افتتاح شد

پارک آموزش ترافیک یاسوج به مناسبت هفته نیروی انتظامی و هفته ملی کودک با حضور جمعی از مسوولان استانی کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر آموزش ترافیک راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاح این طرح گفت: در این پارک ترافیک مقررات راهنمایی و رانندگی بصورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از سوی کارشناسان به کودکان آموزش داده می‌شود.
سرگرد پرویز شاکری افزود: در ارایه آموزش‌های راهنمایی و رانندگی به کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد و مهدکودک‌ها با این اداره همکاری دارند.
وی با بیان این‌که 13 هزار کودک در این استان وجود دارد که در 320 مهد کودک شهری و روستایی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: روزانه 400 کودک در این پارک به صورت میدانی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
شاکری عنوان کرد: تاکنون بیش از پنج هزار کودک در کهگیلویه و بویراحمد مقررات راهنمایی و رانندگی را آموخته‌اند.
وی ابراز داشت: در هر خانواده یک یا چند کودک به عنوان همیار پلیس وجود دارد که در صورت تخلفات والدین در مسافرت‌ها و سایر موارد به آنان تذکر می‌دهند.
شاکری عنوان کرد: پارک ترافیک یاسوج همه روزه از ساعت هشت صبح تا 12 و عصرها از ساعت 14 تا 16 آماده ارایه آموزش‌های راهنمایی و رانندگی به کودکان است.
وی افزود: علاوه بر این آموزش‌ها، مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی کارشناسان مربوطه به دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این استان نیز آموزش داده می‌شود.
مدیر آموزش ترافیک راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در هفته نیروی انتظامی امسال آموزش‌های راهنمایی و رانندگی به طور گسترده‌تری در این استان ارایه خواهد شد.
شاکری بیان کرد: فراگیری مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی کودکان و دانش‌آموزان نقش چشم‌گیری در نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در جامعه دارد.
گفتنی است افتتاح پارک ترافیک برای کودکان و نوجوانان یکی از مصوبات هفته ملی کودک کارگروه کودک و نوجوان استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.