کد خبر: 219848
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
ژاپنی‌ها کتاب‌های کانون را ورق زدند

مجموعه‌ای از 120 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو ژاپن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نهمین سال پیاپی است که کانون با تولیدات فرهنگی خود شامل کتاب‌های تصویری، مجموعه رمان نوجوان، کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی و کتاب فیلم در این نمایشگاه شرکت می‌کند.
این رویداد بزرگ فرهنگی امسال طی روزهای 12 تا 15 تیر 1392 در Tokyo Big Sight ، محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ژاپن برگزار شد و کانون به همراه رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه جامعه المصطفی تنها نمایندگان ایرانی این نمایشگاه به شمار می‌رفتند.
همچنین دو روز نخست نمایشگاه کتاب توکیو 2013  امسال به صورت تخصصی به مذاکرات مربوط به خرید و فروش حق مولف اختصاص داشت و در این دو روز تنها دست‌اندرکاران صنعت نشر مجاز به بازدید از نمایشگاه بودند.
در همین مدت ناشرانی از کشورهای ژاپن، چین، هند، اندونزی و کره از غرفه کانون دیدن کردند و مذاکرات متعددی در خصوص خرید و فروش حق مولف کتاب‌های کانون انجام شد.
مجموعه کتاب‌های مرز پرگهر، کتاب یخی که عاشق خورشید شد، رستم و سهراب و طوطی و بازرگان از جمله آثاری بودند که بیشتر مورد توجه ناشران ژاپنی قرار گرفت.
هم‌زمان با این رویداد در سالن مجاور نیز نمایشگاه بین‌المللی کتاب الکترونیک برگزارشد.
این بخش با توجه به گرایش روزافزون به صنعت نشر الکترونیک در سطح جهان در نمایشگاه توکیو از 18 سال پیش به‌صورت پی‌ در پی برگزار می‌شود.
در مراسم گشایش این نمایشگاه علاوه بر حضور روسای اتحادیه‌های مختلف نشر از سراسر جهان، سفرا و نمایندگان سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم ژاپن و دکتر رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو نیز حضور داشتند.