کارگاه آموزشی احیای پایه ویژه کودکان در یاسوج برگزار شد

کارگاه آموزشی احیای پایه به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک با حضور 50 نفر از کارکنان مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت:با توجه به اینکه درصد زیادی از مرگ و میر کودکان ناشی از گیر کردن اجسام خارجی در مجاری تنفسی آنان است ارایه آموزش های لازم به کارکنان مراکز بهداشت می تواند در این زمینه تا حد چشمگیری موثر واقع شود.


محمدرضا گلابی افزود: در این کارگاه یک روزه نحوه امداد رسانی به کودکان در تصادفات، غرق شدگی، خفگی و سایر موارد از سوی کارشناسان مرکز فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به کارکنان این مرکز آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه در هفته ملی کودک مسایل مربوط به کودکان شامل وضعیت بهداشتی، معیشت، رشد و بالندگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: کودکان سرمایه های ملی هستند که بی توجهی به آنان در آینده موجب آسیب های جدی به جامعه می شود.

قابل ذکر است کارگاه آموزشی احیا پایه کودکان و نوجوان از مصوبات کارگروه کودک و نوجوان  بوده که مسئولیت برگزاری این کارگاه را دانشگاه علوم پزشکی استان بر عهده داشته است.

15 لغایت 21 مهر به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است.