داستان‌های اقوام ایرانی را به رمان تبدیل می‌کنیم

شخصیت‌هایی که در این سرزمین زندگی کردند، وقایعی که به وقوع پیوسته و مکان‌هایی که در سرزمین ما وجود دارد را می‌توان به رمان و داستان تبدیل کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون با بیان این مطلب در همایش سراسری توسعه‌ی کتاب‌خوانی هم‌چنین تأکید کرد تنوع کتاب را باید بیشتر کنیم و با فهرست کردن نیازهای بچه‌ها نویسندگان از اقوام مختلف را دور هم بیاوریم و از یک حلقه بسته پیروی نکنیم.
به گفته وی کتاب و کتاب‌خوانی باید توسعه و ترویج یابد و کودکان و نوجوانان باید با عمق جان‌شان کتاب بخوانند تا در آنان تأثیر بگذارد و در آینده از تجربه آن برای فعالیت‌های گروهی استفاده کنند.
رضایی تأکید کرد در فرهنگ متعالی اسلام و هم‌چنین فرهنگ ایرانیان، توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی کتاب، یک ارزش بوده و هست.
مدیرعامل کانون ادامه داد هر فردی که در محور کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌کند اعم از نویسنده، تصویرگر، ویراستار، کتاب‌ساز و فروشنده کتاب قابل احترام هستند و در اسلام نیز بر آن تأکید شده است.
رضایی در این همایش یادآور شد در قرآن و احادیث ما، از دانستن و تلاش برای علم‌آموزی به عنوان کرامت یاد شده است.
وی افزود روش‌های مختلفی در ارتباط با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نزد کارشناسان کانون وجود دارد و آنان این شیوه‌ها را کشف، روش‌مند، اجرا و در قالب طرح ارایه می‌کنند.
مدیرعامل کانون خطاب به مسوولان کانون گفت انتظار داریم کتاب در شمارگان بیشتری توزیع شود و در همه عرصه‌های زندگی ما وجود داشته باشد، کتاب‌های پرمحتوا معرفی و هدیه داده شود.
رضایی که صبح روز 28 آبان 1392 در مرکز آفرینش‌های کانون تهران سخن می‌گفت در ادامه تصریح کرد باید تلاش کنیم که یک ارتباط منطقی و قانون‌مند بین نویسنده و کودک و نوجوان برقرار شود و هنرمندان باید زمان بیشتری را با این مخاطبان بگذرانند.
وی افزود: رمان‌نویسان در کانون به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و با کودکان و نوجوانان ارتباط می‌گیرند. این یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که باید توسعه پیدا کند و توصیه می‌شود تصویرگران کتاب نیز به این سفرها بروند و با مخاطبان کانون ارتباط بیشتری برقرار کنند.
رضایی هم‌چنین خاطرنشان کرد تقاضای کودکان و نوجوانان است که ارتباط منطقی بین تصویر و کتاب وجود داشته باشد.
مدیرعامل کانون با اشاره به این‌که جهان نویسنده کتاب و مخاطب آن باید به هم نزدیک و فاصله‌ها کم شود افزود این امر میسر نمی‌شود مگر این‌که از نویسندگان متواضعانه بخواهیم سفر کنند و کتاب‌هایشان قبل از خودشان به این سفرها بروند.
در این همایش علاوه بر رونمایی از 15 عنوان کتاب جدید کانون از مروجان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کانون تجلیل شد.
پیام علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی نیز در این آیین خوانده شد.