کتاب‌های جدید کانون، در دست کودکان و نوجوانان ایرانی

پانزده عنوان از تازه‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با بیست و یکمین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رونمایی در آیینی صورت گرفت که روز 28 آبان 1392 برای قدردانی از مروجان توسعه‌ی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کانون برپا شده بود.
سه عنوان از این کتاب‌ها از سوی معاونت فرهنگی کانون و 12 عنوان دیگر آن از سوی معاونت تولید و اداره کل انتشارات کانون منتشر شده است.
در این آیین که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برپا شده بود سه کتاب معاونت فرهنگی کانون با عنوان‌های «شیوه‌های برگزیده فعالیت‌های کتا‌ب‌خوانی (هماهنگ 2)»، «جمع‌بندی 40 عنوان کتاب گزارمان (گزارش ماهانه‌ی کتاب) سال 1390» و «برگزیده طرح‌های نوآوران مربیان کانون»، به انتقال تجربه‌های مربیان و کارشناسان کانون سراسر کشور در حوزه‌ی نقد و ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان ایرانی اختصاص دارد.
دوازده عنوان کتاب دیگر این مجموعه در قالب‌های مختلفی مانند داستان، رمان، شعر، طنز و کتاب کاردستی منتشر شده است.
در این میان فرزانه بابایی دو عنوان کتاب کاردستی این مجموعه را با نام‌های «پولک‌های چوبی» و «خاطرات چوبی» طراحی و اجرا کرده و کتاب کاردستی دیگر با عنوان «برش بزن بچسبون» توسط محمدعلی کشاورز ارایه شده است.
در همین حال «ژینژانبر مرغ نوروزی» نوشته‌ی مرجان فولادوند با تصویرگری آلن بایاش، «در کوچه‌های شعر» نوشته‌ی افسانه شعبان نژاد، «سیری در سر ویراستاری» نوشته‌ی مهدی حجوانی، «قندآباد» در قالب مجموعه طنز نوجوان نوشته‌ی سیدسعید هاشمی با تصویرگری سحر حقگو و مجموعه «بوی گل محمدی زمین او» نوشته‌ی سعید روح افزا از دیگر آثاری است که در این مجموعه رونمایی شد.
هم‌چنین «آدم کوچولوی گرسنه» نوشته‌ی پیر دلی با ترجمه کلر ژوبرت، «ماهی‌گیر و بهار» نوشته‌ی مژگان کلهر، «قلقلی» نوشته‌ی محمد علی کشاورز و «دل‌تنگی‌های یک آپارتمان» سروده مهدی مردانی چهار عنوان کتاب دیگری است که روز 28 آبان 1392 خبر انتشار آن از سوی کانون اعلام شد.