کانون با حفظ جایگاه خود به سوی اهداف متعالی گام برمی‌دارد

سرپرست معاونت فرهنگی در آیین معارفه سرپرست و تکریم از مدیرکل سابق کانون استان آذربایجان غربی بر حفظ جایگاه کانون و حرکت به سوی اهداف والای آن تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن فضلی با اشاره به فرمایشهای مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان در مورد این‌که «فرهنگ محور ایستادگی نظام اسلامی است» گفت: با نگاه دقیق و کارشناسانه‌ای که مقام عظمای ولایت به حوزه‌ی فرهنگ دارند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خود می بالد که یکی از ارکان فرهنگی کشور است.
وی افزود: رسالت امروز کانون تربیت کودکان مومن و وفادار است و همان‌طور که هر جامعه‌ای اساس نظام تعلیم و تربیت خود را به پرورش شهروندانی متناسب با اقتضاعات تعریف شده‌ی خود قرار داده است ما نیز با داشتن یک نظام اسلامی و مردمی مومن باید کودکانی را تربیت کنیم که مومن به این کشور و وفادار به آرمان‌ها و باورهای این کشور باشند و کانون با روش‌های خود این راه را کم کم به پیش می‌برد.
فضلی یادآور شد: کار با کودکان کار سهلی است اما سهل ممتنع و کانون به عنوان یک سرمایه‌ی ملی با داشتن یک شبکه بزرگ، مهم و معتبر کشوری با 8500 نیروی متخصص و آموزش دیده و عاشق به کار و حدود 900 مرکز فرهنگی و هنری از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین و شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقاط مرزی کشور رسالت این سهل ممتنع را به عهده گرفته است و تربیت کودکانی مومن، وفادار، خلاق، آگاه، اهل ادب، هنر، منطق و عقل را در اهداف خود دنبال می‌کند.
سرپرست معاون فرهنگی کانون افزود: کمتر دستگاهی می‌توان یافت که کارکنان آن تا این حد به مجموعه‌ی خود وفادار، علاقه‌مند و متعصب باشند مجموعه‌ای یک‌پارچه که به مبانی کاری کانون واقف و به آن وفادارند.
مشاور مدیرعامل در بخش دوم سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده و سازنده‌ی فریدون سیدمصطفوی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی، منش و شخصیت وی گفت: سیدمصطفوی نه تنها یک چهره‌ی درخشان و خوش‌نام در استان آذربایجان غربی بلکه به جرات می‌توان گفت در جمع کانونی‌های کل کشور به همین نام شناخته شده است. مدیری که تمام تلاش خود را به کار بست تا در کنار ساخت ساختمان‌ها و مراکز، با چهره‌ای خندان و دلی مهربان فضایی مناسب،آرام و با نشاط برای مجموعه‌ی کانون بسازد تا کارکنان بتوانند توانایی‌های خود را ابراز کنند و این توجه به کرامت و جایگاه نیروی انسانی است.
فضلی در ادامه با اشاره به شرایط جغرافیایی آذربایجان غربی گفت: یکی از ویژگی‌های این استان داشتن یک خط مرزی طولانی و مجموعه‌ی متنوع از اقوام و فرهنگ‌ها است که از سرپرست کانون انتظار می‌رود با در نظر داشتن هرآنچه که می‌تواند جایگاه کانون را مثل همیشه حفظ کند به سوی اهداف والای آن گام بردارد.

علیرضا رادفر: مربیان کانون پیکر‌تراشان شخصیت‌های جامعه هستند
معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به نقش موثر کانون در پایه‌گذاری شخصیت و پرورش اندیشیدن کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با کتاب و مطالعه‌ اشاره کرد و گفت: خاطرات شیرینی از دوران عضویت خود در کانون دارم و کتاب خواندن و مطالعه را از کانون آموخته‌ام.
رادفر افزود: امام علی(ع) در مورد مبحث تربیت می‌فرماید: «تربیت مانند حک کردن نقش بر روی سنگ است»  حال این‌که چگونه باید این نقش را بر روی سنگ حک کرد به تلاش و صبر نیاز دارد و کسی که بخواهد نقشی زیبا بیافریند تمام این زحمات و تلاش‌ها را می‌پذیرد.
وی تصریح کرد: تربیت جریانی است که آغاز و انجام آن به زمان و ممارست و تلاش فراوان نیاز دارد و ماندگارترین آثار بشری بر روی سنگ حک شده است و این‌جا مجموعه‌ی مربیان و زحمت کشان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجری فرمایش امام علی(ع)هستند و نقش‌هایی که می‌آفرینند آینده‌سازان ایران اسلامی‌اند و در واقع مربیان کانون پیکرتراشان شخصیت‌های جامعه‌اند.
وی در بخش دوم سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های شایسته‌ی فریدون سیدمصطفوی در 13 سال دوران خدمت خود در کانون گفت: تغییر نگرش‌ها و خوب دیدن و خوبی کردن و نوع نگاه ما به وقایع اطراف خود یک امر قابل توجه در به سر انجام رساندن امور است، امید آن داریم سابقه‌ی درخشان سیدمصطفوی و تجربیات ارزنده‌ی وی پشتوانه‌ای باشد برای موفقیت در موقعیت مدیریتی جدیدی که به وی محول شده است.

فریدون سیدمصطفوی: روی گشاده و تخصص مربیان از سرمایه های مهم کانون است
در این مراسم که روز 18 اسفند در مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه برگزار شد فریدون سید مصطفوی از سیزده سال حضور خود در کانون به عنوان تجربه ای ارزنده یاد کرد و گفت: حضور و خدمت در کانون افتخاری بود تا از تجربیات و توانمندی‌های مجموعه همکاران فرهنگی از نزدیک بهره‌مند شوم و پیوسته تلاش کردم تا به عنوان یک برادر و یک مربی در کنار همکاران خود باشم و در هر تصمیمی که گرفته شده رضای خدا و کودکان و نوجوان مد نظر قرار گرفته است.
سیدمصطفوی که در حال حاضر مدیرکل آموزش و پرورش استان است با تاکید بر جایگاه مهم کانون از دیدگاه مقام معظم رهبری و سخنان علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر این‌که «کانون متعلق به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش متعلق به کانون است» افزود: این جایگاه باید به بهترین شیوه تقویت شود چرا که کانون راه پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تا ثابت کرده در حوزه‌ی فرهنگ مجموعه‌ای تاثیرگذار است و من امیدوارم بتوانم با استفاده از تجربیات گذشته و آن‌چه وزیر آموزش و پرورش در رابطه‌ی با کانون مد نظر دارد تعامل درخور و سازنده‌ای را بین دو مجموعه برقرار کنم.
وی با اشاره به اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب در آینده‌ای نزدیک بر اساس سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: چهره‌ی گشاده و تخصص مربیان از سرمایه‌های کانون است و از آنجا که آموزش‌های غیر مستقیم تاثیرگذارتر و ماندگارتر است یک روز بدون کیف و کتاب می تواند روز بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازنده و قابل توجه کانون باشد، خلاء آموزش‌های غیرمستقیم در مدارس را می توان با بهره‌مندی از این تخصص مربیان کانون پر کرد.
با معارفه معصوم قلی زاده به عنوان سرپرست کانون استان از 13 سال حضور سازنده‌ی فریدون سیدمصطفوی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، در آیینی با عنوان «نجوای مهربان کانون» تجلیل شد.

معصوم قلی زاده: کانون با همان قدرت و صلابت به راه خود ادامه خواهد داد
سرپرست کانون استان نیز در سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی فریدون سیدمصطفوی و خدمات به یاد ماندنی و شایسته‌ی وی در طول 13 سال گفت: خوشحالیم از این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به درجه‌ای از رشد، شکوفایی و بالندگی رسیده است که مدیرکل آموزش و پرورش استان از این مجموعه انتخاب می شود اگرچه این دو مجموعه از هم جدا نیستند و نخواهند بود.
وی افزود: شاکله‌ی مستحکمی که مدیرکل سابق کانون پایه‌ریزی کرد بسیار توانمندتر از آن است که با تغییر مدیریت و یا گذر زمان دستخوش تغییر شود و کانون امروز یکی از پایه‌های محکم فرهنگی، هنری و ادبی در استان است.
قلی‌زاده از کانون با عنوان مجموعه‌ای کوچک با اتفاق‌هایی بزرگ یاد کرد و افزود: کانون با همان قدرت و صلابت به راه خود ادامه خواهد داد.
در این مراسم افسانه بازیار مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری مهاباد به نمایندگی از مربیان مراکز کانون استان از تلاش‌های ارزنده ی سیدمصطفوی در طی 13 سال حضور در کانون قدردانی و تشکر کرد.
در این مراسم که با حضور علیرضا رادفر معاونت سیاسی و امنیتی استاندار، محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، مدیران‌کل برخی از دستگاه‌های اجرایی، مسوولان مراکز کانون، جمعی از بازنشستگان و معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد از طرف علیرضا حاجیان‌زده مدیرعامل کانون لوح تقدیر و هدیه‌ای به پاس 13 سال تلاش به فریدون سیدمصطفوی اهدا شد.
مدیرعامل کانون همچنین طی حکمی ضمن قدردانی از مدیرکل سابق، قلی‌زاده معاون فرهنگی کانون استان را به عنوان سرپرست کانون این استان منصوب کرد و از وی خواست برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های کانون تلاش کند.
این حکم به نمایندگی از طرف مدیرعامل کانون توسط محسن فضلی به معصوم قلی‌زاده ابلاغ شد.
همچنین هدیه‌ای از طرف معاونت تولید کانون، لوح و هدایایی از طرف مجموعه‌ی کارکنان ستادی کانون استان، مجموعه‌ی کانون زبان، مربیان مراکز و بازنشستگان کانون استان به سیدمصطفوی اهدا شد.
گفتنی است سیدمصطفوی از سال 1379 به عنوان مدیر کانون استان آذربایجان غربی این مسوولیت را بر عهده گرفت و اکنون پس از 13 سال مدیریت فرهنگی تاثیرگذار، در حالی کانون را ترک می‌کند که به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب شده است.
قلی‌زاده متولد سال 1350 دارای مدرک کارشناسی در رشته‌ی مطالعات اجتماعی است و تا 1380 (زمان ورود به کانون)، مسوولیت‌هایی مانند معاون پرورشی آموزش و پرورش اشنویه و کارشناس قرآن و معارف اسلامی اداره کل آموزش و پرورش استان را بر عهده داشت.
وی از این سال با ورود به کانون، مسوولیت حراست کانون استان و پس از آن به صورت هم‌زمان حراست کانون استان آذربایجان شرقی را نیز بر عهده گرفت.
قلی‌زاده از سال 1388 نیز تاکنون معاونت فرهنگی کانون استان آذربایجان غربی را عهده‌دار شد.