نوجوانان لرستانی رمان «پیشگو» را نقد کردند

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان هم‌زمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی رمان «پیشگو» اثر حمید نوایی‌لواسانی را در حضور این نویسنده نقد کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که در دومین روز از هفته کتاب برگزار شد نوایی‌لواسانی ضمن تبریک این مناسبت و ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا و مربیان کانون لرستان صحبت‌های خود را با خوانش ابیاتی از شاهنامه فردوسی در ستایش پروردگار آغاز کرد.
وی در ادامه گفت: این روزها جشن دانایی، فهم و آگاهی‌ است و تنها ملاک سنجش و قضاوت انسان‌ها با دانش و آگاهی آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که این آگاهی در زبان، رفتار و عمل افراد نمود پیدا می‌کند.
این نویسنده حوزه کودک و نوجوان، کتاب را یکی از نمادهای دانایی و زمینه‌ساز آگاهی فرد عنوان کرد و خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر اظهار داشت: کتاب‌خوانی این امکان را فراهم می‌کند تا با گذشته، آینده و تمامی مسایل علمی و تاریخ و غیره آشنا شویم.
نوایی اظهار داشت: امروز که عصر انفجار اطلاعات است هیچ چیز نباید مانع رسیدن ذهن پرسش‌گر و خلاق در پیدا کردن جواب‌ها شود.
وی اضافه کرد: یادتان باشد مهم‌ترین منبع‌ها برای کسب آگاهی، مطالعه کتاب‌ها، مجله‌ها، روزنامه‌ها، اینترنت و پرسش است و اولین ورودی  برای پرسش‌گری، پنج حس انسان است.
 هم‌چنین در ادامه نشست نقد نوایی در دو بخش به پرسش‌ها و نقدهای اعضا و مربیان در خصوص کتاب رمان پیشگو پاسخ داد.
در عین حال مدیرکل کانون لرستان نیز با گرامی‌داشت هفته کتاب و خیرمقدم به حاضران در نشست حمید نوایی‌لواسانی را یکی از چهره‌های فرهنگی کشور دانست.
محمدتقی کاییدی با اشاره به شعار هفته کتاب با عنوان« ترویج کتاب، ترویج امید» اظهارداشت: کودکان و نوجوانان درس زندگی را از کتاب‌ها فرا می‌گیرند، چرا که گاهی تخیل به اندیشه خلاق منتهی می‌شود و بخش زیادی از آداب زندگی را از کتاب  می‌آموزیم.
وی افزود: کودکان و نوجوانان از نویسندگانی مانند نوایی لواسانی الگو می‌پذیرند و بهره‌مند می‌برند که در این میان وظیفه سنگینی برعهده مربیان کانون قرار دارد.
گفتنی است:  تاکنون از این نویسنده کتاب‌های مختلفی به چاپ رسیده است که «راز قلعه افلاک»، «سرزمین بادخیز»، «دوستان آسمانی»، «سیاره یخی»، «خیال باف»، «فیلم‌نامه» و  « یاد ایام» از جمله این آثار به شمار می‌رود.