دعوت کانون کردستان از نویسندگان بومی و محلی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی از نویسندگان بومی و محلی دعوت کرد تا با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری آثارشان مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سهیلا شیخی مدیرکل کانون کردستان با اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری گفت: این کار با هدف معرفی بیشتر نویسندگان بومی و آثار آن‌ها به کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.
وی افزود: در این هفته هم‌چنین از کتاب‌خوانان برتر کودک و نوجوان و طرح‌های برگزیده ترویج کتاب‌خوانی مربیان تجلیل می‌شود.
شیخی در ادامه، هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی را فرصتی مناسب برای گسترش و توسعه فرهنگ‌ کتاب‌خوانی در میان کودکان دانست و یادآور شد مربیان کانون تلاش می‌کنند با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف زمینه‌های لازم برای ایجاد انگیزه و اشتیاق به مطالعه را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: جشن کتاب و تجلیل از اعضا کتاب‌خوان برتر مراکز فرهنگی و هنری کانون نیز با هدف ایجاد انگیزه برای رشد و توسعه فرهنگ مطالعه در این هفته برگزار می‌شود.
شیخی در ادامه خاطر نشان ساخت: در این هفته مربیان مراکز فرهنگی‌هنری برنامه‌های متنوعی را در قالب معرفی کتاب، روخوانی، قصه‌گویی، نمایش فیلم و نمایش خلاق برای کتاب‌های تصویری، معرفی شخصیت نویسندگان کودک و نوجوان، کارگاه‌های کتاب‌سازی با سفال، نقاشی و تصویرگری قصه‌های کتاب‌ها، برپایی کارگاه عکاسی و انیمیشن با موضوع متحرک‌سازی و کارگاه ادبی با موضوع با نویسندگان کوچک به مخاطبان ارایه می‌دهند.
وی هم‌چنین از برگزاری مسابقه عکس با موضوع "کتاب و کتاب‌خوانی" در مراکز کانون کردستان خبر داد و افزود: تمامی مربیان فرهنگی هنری و ادبی و اعضای مراکز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند .
شیخی در پایان اظهار داشت: در طول هفته کتاب و کتاب‌خوانی نمایشگاهی نیز از کتاب‌های تولید شده در حوزه کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.