«پیک کتاب» و «زیر چتر دانش» در مراکز خوزستان آغاز شد

اجرای طرح کتاب‌خوانی «پیک کتاب» و «زیر چتردانش» در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول و بهبهان در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی سعیدگل‌گل مسوول مرکز شماره 1 کانون دزفول در طرح کتاب‌خوانی «پیک کتاب» با تعاملی که با سازمان‌ها و اداره‌های مختلف شهرستان صورت گرفته از فرزندان کارکنان این اداره‌ها ثبت‌نام شده و بر اساس رده سنی آن‌ها از سوی کانون کتاب به امانت داده خواهد شد.
وی افزود: در این طرح نمایندگانی با عنوان «پیک» از سوی سازمان‌های شرکت کننده معرفی شده‌اند تا یک روز در هفته با مراجعه به کانون کتاب‌های قبلی را بازگردانده و کتاب‌های تازه را برای اعضا به امانت بگیرند.
گل‌گل اجرای طرح «یک قاچ کتاب» در منزل با هدف مطالعه گروهی و خانوادگی را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد و یادآور شد: اعضا و خانواده‌ها ضمن مشارکت در این طرح می‌توانند در فعالیت‌های پنج‌شنبه‌های مراکز کانون در شهر دزفول نیز حضور داشته باشند.
طرح کتاب‌خوانی «پیک کتاب» تا پایان اسفند 1393 ادامه خواهد داشت.
هم‌چنین مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 کانون بهبهان نیز طرحی را با عنوان «زیر چتر دانش»  به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور خانواده‌ها و اعضای مرکز آغاز کردند.
بر اساس این گزارش در این طرح با محوریت کتاب کارگاه‌های مختلف هنری و ادبی ویژه خانواده‌ها و اعضا برپا می‌شود.
نسرین بازیانی مسوول مرکز شماره 1 کانون بهبهان در این باره گفت: در اولین برنامه از این طرح با هماهنگی‌های مسوولان مدرسه‌ی شهید رستگار شهرستان بهبهان برگزار شد بیش از 30 نفر از مادران به همراه فرزندان خود حضور پیدا کرده و ضمن آشنایی با فعالیت‌های کانون در ویژه‌برنامه‌های کتاب‌خوانی که تدارک دیده شده بود، نیز شرکت کردند.
بیست و دومین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران روزهای 24 آبان تا 1 آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود.