کد خبر: 239401
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
فجر پیروزی در کارگاه‌های هنری کانون فردوس

اعضای مرکز فرهنگی هنری فردوس با برگزاری جشن‌، ساخت ماکت‌های سفالی و نگارش شعارهای انقلاب با خط خوش حال و هوای تازه‌ای به کانون بخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری فردوس با حضور در جشن انقلاب در سالن اجتماعات شهید قویم اسلامیه به اجرای نمایش‌های زنده پرداختند.
 «خاطرات انقلاب»، «احترام به پدر و مادر» و «شهر من خانه من » عناوین نمایش‌هایی بود که توسط اعضای کانون در جشن انقلاب به اجرا درآمد.
در همین حال اشرف دباغ مربی مسؤول مرکز فرهنگی هنری فردوس ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مسؤولین شهراسلامیه و دانش آموزان مدارس «محب راد و مختار‌نیا» به معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرداخت.
اجرای مسابقات متنوع و سرودهای انقلابی از دیگر برنامه‌هایی بود که به همت اعضا و مربیان فردوس در جشن انقلاب اجرا شد.
ساخت ماکت سفالی با استفاده از کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب 1 و 2 در کارگاه سفال از دیگر برنامه‌های شاخصِ مرکز فرهنگی هنری فردوس در دهه فجر امسال به شمار می‌رود.
به گفته زهرا رهی باغستانی مربی کارگاه سفال مرکز فرهنگی هنری فردوس، هم‌زمان با آغاز بهمن اعضا در کارگاه سفال به خوانش کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب 1 و 2 پرداختند و در قالب گروه‌های  چند نفره کارِ ساخت ماکت‌های سفالی را آغاز کردند.
وی آشنایی اعضا با نقش کودکان در پیروزی انقلاب را از جمله اهداف برگزاری کارگاه ساخت ماکت سفالی روزهای انقلاب دانست و گفت: اعضا پس از خوانش این کتاب‌ها توانستند خاطراتی را از متن کتاب با عناوین :«مهمان ناخوانده، دایی جواد و ارتشی‌ها، لاستیک‌های کهنه آقا رسول، وقتی پسر عمو شهید شد» با استفاده از گِل سفال هنرمندانه به تصویر کشیدند.
هم‌چنین تعدادی از اعضای کودک دست‌های سفالی ساختند که منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران بود.
در پایانِ کار ساخت ماکت‌های سفالی گروه‌های برتر معرفی شدند.
گروه لاله متشکل از «معصومه خرمی، آیدا یعقوبیان، سپیده خادم و عادله غافلی»، گروه یاس شامل: «زهرا ارشادی،مهسا اصغرزاده، فهیمه باوقار» و گروه شقایق به نام‌های « مرتضی فلاحی و محمد محبوب» به عنوان گروه‌های برتر معرفی شدند.
بر اساس دیگر اخبار رسیده از مرکز فرهنگی هنری فردوس، گروهی دیگر از اعضا در کارگاه خوش‌نویسی در کنار معصومه ملکی مربیهنری این مرکز توانستند شعارهای روزهای انقلاب 57 و اشعار انقلابی را با خطِ خوش به نگارش د‌رآورند.
در حال حاضر نمایشگاهی از ماکت‌های سفالی و دست نوشته‌های اعضای هنرمند کارگاه سفال و خوش‌نویسی در کانون فردوس برگزار شده است.
همچنین با هدف گرامی‌داشت یوم ا... دهه فجر جشن انقلاب با مشارکت مرکز فرهنگی هنری فردوس و شهرداری در سالن آمفی تأتر مدرسه پسرانه آرامی برگزار شد.
در این جشن که بیش از 200 نفر از دانش آموزان سه مدرسه آرامی، میرجلیلی و شکوفه ها حضور داشتند، سه نمایش طنز، مسابقه جمله سازی با کلمات و شعارهای انقلابی توسط کانون به مرحله اجرا در آمد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
اجرای تأتر کاغذی «گفتگوی درخت‌ها» با هنرمندی اعضا به نام های: میثم براتی، مهدی یوسفی، مهدی صنعتی، ابوالفضل کیوانی و محمد نامور از دیگر برنامه‌های کانون فردوس در این ایام بود.
طراحی نقاشی‌های این نمایش به همت زهرا رهی باغستانی مربی هنری و اشعار آن توسط اشرف دباغ مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری فردوس سروده شده است.
نمایش گفتگوی درخت‌ها، قصه ی زندگی درختانی را روایت می‌کند گه هر کدام به نوعی از محصولات خود سخن می‌گویند.
 علاقه‌مندان به نمایش در کانون فردوس به تماشای این تأتر کاغذی پرداختند و در ایان از نمایشگاه ماسک‌ها و کاردستی های دورریختنی خلاق دیدن کردند.