مذاکره برای پخش فیلم‌های کانون از یک شبکه تلویزیونی خارجی

تازه‌ترین فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم فجر تهران مورد استقبال برخی از شرکت‌کنندگان خارجی قرار گرفته است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یکی از شرکت‌های حاضر در این بازار مذاکراتی را با نمایندگان کانون برای خرید امتیاز پخش فیلم‌های کانون در یک شبکه تلویزیونی خارجی انجام داده است.
فاطمه محسنی و مریم کشاورزی به عنوان نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در غرفه کانون حضور دارند.
در همین حال فیلم‌های پویانمایی «مومو» به کارگردانی هادی طبسی و رسول زرین، «پدربزرگ» به کارگردانی شیوا صادق اسدی «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی و فیلم زنده «از میان نور و تاریکی» به کارگردانی علی‌رضا چیتایی چهار فیلم کانون است که در ماه‌های اخیر در برخی جشنواره‌ها و بازارهای فیلم بین‌المللی در کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است.
بر همین اساس هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم فجر در کنار سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (بخش بین‌الملل) و در محل پردیس سینما ملت از روز 7 اردیبهشت آغاز و تا 12 اردیبهشت ادامه دارد.
مجری بازار فیلم امسال حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است و در آن پنجاه و پنج خریدار خارجی و بیست و پنج تهیه کننده آثار سینمایی خارجی حضور دارند.
در همین حال میهمانانی از هفتاد کشور جهان - که بخش زیادی از آنان را توزیع کنندگان و خریداران آثار تشکیل می‌دهند - و تعدادی از مسوولان و برنامه‌ریزان جشنواره‌ها و تهیه کنندگان مهم بین‌المللی در این بازار حاضر شده‌اند.
از دیگر مزایای این بازار فیلم وجود ویدیو لایبراری (Video Library) برای پخش تمامی فیلم‌های شرکت کننده در بازار همراه با اطلاعاتی شامل بیوگرافی کارگردان، پوستر و عوامل فیلم، سال تولید و... با هدف سهولت در دست‌یابی به فیلم‌های مناسب برای مخاطبان است و در کنار آن، هشت کارگاه تخصصی نیز برگزار می‌شود.
بازار فلیم فجر تا روز 12 اردیبهشت از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر به کار خود ادامه خواهد داد.