قدردان کسانی هستیم که دست هنر را به مهر می‌گیرند

عبدالرضا صمدی درآیین افتتاحیه جشنواره استانی هنرهای نمایشی درشهرستان قاینات، ضمن تبریک میلاد مبارک حضرت معصومه(س) وآغاز دهه کرامت ازتمام کسانی که قلبشان برای هنر و شادی کودکان می‌تپد و دستِ هنر را به مهر گرفته‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با میلاد مبارک بانوی کرامت حضرت معصومه (س)و آغاز دهه کرامت، جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون استان با حضور جمعی ازمسؤولین استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شهرستان قاینات آغازبه کار کرد.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین فرا رسیدن دهه با خیر و برکت کرامت و میلاد مبارک حضرت معصومه (س) و روز دختر را تبریک گفت، و از تمام کسانی که قلبشان برای هنر و شادی کودکان می‌تپد، قدردانی کرد.
صمدی اضافه کرد: امروز کمتر کسانی پیدا می‌شوند که وقت خودشان را به کودکان بدهند و امروز اگر کسی مهربانی‌ خودش را تقدیم بچه‌ها کرد، بزرگ‌ترین پاداش را از خدای متعال دریافت می‌کند.
 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خاطر نشان کرد: انسان‌ها همواره باید در مسیر زندگی دارای روحیه پرسش‌گری باشند تا زندگی برایشان یکنواخت نشود و بدون شک هنر به زیبایی زندگی انسان را دگرگون می‌کند.
صمدی هنر را بزرگ‌ترین مربی برای تربیت انسان دانست و گفت: خداوند با زبان هنرمندانه در قرآن و آیات الهی با انسان صحبت و مسیر صحیح زندگی را به بشر نشان داده است.
وی تأکید کرد: باید همه اقشار جامعه  با هنر ارتباط بیشتری داشته باشند، تا از دیدن نمایش، شنیدن قصه، لالایی و خواندن لذت ببرند.
مدیر کل کانون با اشاره به این‌که هنر مهم‌ترین وسیله برای شادی و نشاط مردم است، اظهار امیدواری کرد: بزرگ‌ترها به جشنواره‌های هنری کودکان که مکانی برای  بیان حرف‌ها و ابراز شادی آنان است، احترام بگذارند.
 در ادامه ناصرزردی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قاین در سخنان کوتاهی از انتخاب شهرستان قاینات به عنوان میزبان برگزاری جشنواره استانی هنرهای نمایشی قدردانی کرد و برگزاری جشنواره‌های هنری را زمینه ساز شادابی و نشاط در جامعه دانست.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قاین اعضایی خلاق و توان‌مندی دارد که در عرصه‌های هنری، فرهنگی و ادبی در سطوح داخلی و بین‌المللی خوش درخشیده‌اند و حال وظیفه  همه‌ی مسؤولین ارشد شهرستان قاینات است تا برای ساخت و راه‌اندازی دومین مرکز فرهنگی هنری قاین همت مضاعف داشته باشند.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قاین با بیان این‌که ما همواره پشتیبان برنامه‌های فرهنگی هستیم، گفت: با ترویج هنر می‌توان بسیاری از مشکلات شهر وشهروندی را برطرف کرد.
زهرا صیفی مربی مسؤول مرکز فرهنگی هنری قاین نیز به عنوان دبیر این جشنواره، دربخش دیگر از آیین افتتاحیه گزارشی ازروند اجرایی جشنواره استانی هنرهای نمایشی استان در سطح مراکز فرهنگی هنری ارایه کرد وگفت: ما دراین جشنواره میزبان 10 گروه نمایشی درسه بخش نمایش‌عروسکی،تئاترکاغذی ونمایش‌نامه‌خوانی از شهرستان های قاین، فردوس، طبس، نهبندان و بیرجند خواهیم بود.
صیفی توضیح داد: نمایش‌هایی که در این جشنواره هنری به روی صحنه خواهد رفت، از میان 21 نمایش مرحله مقدماتی جشنواره هنرهای نمایشی استان، انتخاب شده است و حاصل ماه‌ها تلاش علاقه‌مندان به هنر نمایش است.
دبیر جشنواره استانی هنرهای نمایشی در پایان سخنانش از همه نهادها و سازمان‌هایی که کانون را در برگزاری این جشنواره یاری کرده‌اند، قدردانی کرد.
 آیین افتتاح جشنواره استانی هنرهای نمایشی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری قاین صبح 25 مرداد 1394 با حضور مسؤولین زیادی از جمله: عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، محمد رضا قرایی ریاست شورای استان و عضو شورای شهر، مجتبی نوروزی شهردار قاین، ناصرزردی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قاین، شاهرخ عباسی رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فاطمه سادات صدیقی مسؤول امور بانوان و مشاور فرماندار و کارشناسان کانون و اعضای گروه های نمایشی برگزار شد.
اجرای سرود «وطن من» توسط اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری قاین، پخش کلیپ مرحله مقدماتی جشنواره هنرهای نمایشی در سطح کانون استان و معرفی اماکن تاریخی قاین از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.
جشنواره استانی هنرهای نمایشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی طی روزهای 25 و 26 مرداد 1394 در شهرستان قاین در حال برگزاری است.