کد خبر: 245157
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
جشنواره استانی هنرهای نمایشی قاین پایان یافت

با برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قاین، نفرات برگزیده این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، این آیین ظهر روز 26 مرداد 1394 با حضور بهمن کهن ترابی فرماندارقاینات، مدیر کل کانون استان و جمع کثیری از مسؤولین و مدیران شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شهرستان قاینات برگزار شد.
فرماندار قاین در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه (س)، هدف اصلی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی را کمال وسعادت فردی واجتماعی مردم دانست.
 وی با بیان این‌که مباحث هنری  یک جشنواره در نگاه اول و لحظه‌ای یک حرکت لذت بخش آنی وسرگرم کننده به نظر می‌رسد، گفت: جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری بهترین روش برای انتقال میراث فرهنگی و انتقال خرده فرهنگ‌ها  است.
فرماندار قاین تأکید کرد: هدف از جشنواره‌ها و هنرهای نمایشی، الگوسازی است و مربیان، برنامه سازان وبرنامه نویسان باید با  دقت و ظرافت به مسایل کودکان و نوجوانان نگاه کنند.  
 کهن ترابی با اشاره به این‌که سرزمین ایران صاحب بزرگان و اسطوره‌هایی است که برای غنای فرهنگی کشور گام بر‌می‌دارند گفت: مربیان و برنامه نویسان باید آگاهی لازم را از تاریخ ایران اسلامی به ویژه در شهرستان قاین داشته باشند  تا درزمینه انتقال مفاهیم وفرهنگ هنر موفق باشند.
فرماندار قاین  در پایان اظهار داشت: تاریخ شهرستان قاینات، یک تاریخ ماندگار است و باید برای شناخت ، معرفی این شهر فرهنگی تلاش کرد.
هم‌چنین پیش از سخنان کهن ترابی، عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان طی سخنانی گفت: معلم در زندگی انسان کسی نیست که فقط به ما نمره بدهد، گاهی اوقات طبیعت زیبا معلم می‌شود و خداوند با اهدای نعمت‌های متنوع زمینه را برای آموختن فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: ما باید معلمان بیشتری داشته باشیم ،تا بتوانیم  بیشتر یاد بگیریم و بیشتربیاموزیم بدون اینکه به نمره قبولی بیندیشیم.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی تصریح کرد: عروسک‌های نمایشی می‌توانند معلم خوبی برای ما باشند، زیرا طی این دو روز عروسک‌ها با هنر خود به ما آموختند، مهربان باشیم، بد اخلاقی نکنیم، ظلم وستم نکنیم ودیگران را  مورد سرزنش قرار ندهیم.
 در عین حال، مدیر کل کانون خراسان جنوبی، بخشی از سخنانش را به تشکر و قدردانی از کسانی که با کانون در برگزاری جشنواره همکاری کرده بودند، اختصاص داد.
 صمدی اضافه کرد: پاداش نیکی در آموختن‌ها و یاد گرفتن‌ها سعادت وخوشبختی است و کسی موفق است که روحیه یادگرفتن و روحیه یاد دادن را آموخته باشد.
 پخش گزارش مصور جشنواره استانی هنرهای نمایشی، خوانش بیانیه هیات داوران، تقدیر از برگزیدگان جشنواره و مسؤولینی که مرکز فرهنگی هنری قاین را در برگزاری  این جشنواره یاری کردند، پایان بخش دو روز رقابت 10 گروه شرکت کننده در جشنواره بود که طی روزهای 25 و 26 مرداد 1394 برگزار شد.