برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره کودک و نوجوان رضوی تقدیر شدند

در آستانه میلاد مبارک شمس‌الشموس امام رضا (ع) از پنجاه برگزیده کشوری و استانی در کانون خراسان جنوبی در بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در آستانه میلاد امام رضا (ع) طی مراسمی با حضور محمدرضا رضایی مدیر کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان، مجید کریمیان سرپرست حوزه هنری، جمعی از خانواده‌ها و اعضا از 50 عضو برگزیده کشوری و استانی مراکز فرهنگی هنری کانون استان در بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تقدیر شد.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون استان در این آیین با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: سخن گفتن درباره شأن و جایگاه ائمه معصومین بسیار دشوار است، حیات مادی ، معنوی و زندگی آنان سرشار از خدمت به مردم بود و در همه‌ی این دوره‌ها منشأ خیر و برکت بودند.
مدیر کل کانون استان با بیان این‌که مردم خراسان جنوبی  توفیق هم‌جواری با امام رضا (ع) را دارند، گفت: همه اهالی خراسان به ویژه کودکان و نوجوانان ارادت خاص به این امام همام دارند و در بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با هشت موضوع شامل «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و«مشاعره»، «نشریه‌نگاری(کاغذی)»، «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی)  حضوری فعال داشتند.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: علم و دانش گنجینه دربسته ای است که تنها کسانی که اهل پرسش باشند می توانند آن را باز کنند و به اعضا توصیه کرد مهارت سؤال کردن را در وجود خود پرورش دهند تا صاحب علم و دانش شوند.
صمدی تصریح کرد: اعضای پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با ارسال 400 اثر فرهنگی، هنری و ادبی در این جشنواره حضوری فعال داشتند که پس از داوری 50 نفر از اعضا به عنوان برگزیده استانی و 6 عضو کانون استان در 4 بخش داستان کوتاه، نشریه نگاری، شعرخوانی و مشاعره به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.
صمدی در پایان ابراز امیدواری کرد: همگان در سایه سبز ولایت علی ابن موسی الرضا (ع) توفیق خدمت به مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را داشته باشند.
اجرای سرود «گنبد طلا» توسط اعضای مرکز شماره 1 بیرجند، پخش انیمیشن «پرواز» کاری از «حسین آراسته و علی‌رضا بشگزی» اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند که در  جشنواره هشتمین خورشید به عنوان برگزیده اعلام شدند و ارایه توضیحات توسط صاحبان سه اثر نقاشی برگزیده توسط اعضا و خوانش شعر و داستان کوتاه توسط اعضای برگزیده کشوری از دیگر برنامه های مراسم تقدیر از اعضای برگزیده استانی و کشوری جشنواره کودک و نوجوان رضوی بود که در سالن آمفی تاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
گفتنی است 6 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 4 بخش سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به عنوان برگزیده کشوری شدند.
بر همین اساس حدیث بهدانی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند در بخش داستان کوتاه رضوی ، احمدرضا نوروزی از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند در مسابقه شعرخوانی رضوی، زینب رمضانی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند در بخش مشاعره و اعضای مرکز فرهنگی هنری بشرویه با اثر «ایوان زیارت» کار مشترک فاطمه هراتی، زهرا غریبی، ملیحه‌سادات ساداتی با مربی‌گری نرگس غنچه در مسابقه نشریه‌نگاری برگزیده شدند.
هم‌چنین نام چهار عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دو بخش «نقاشی» و «فیلم کوتاه» در ردیف برگزیدگان جشنواره «هشتمین خورشید ولایت» که از سوی بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شد، قرار گرفت.
«فاطمه خسرو پناه» عضو مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند، «زهرا فاطمی پور» عضو مرکز فرهنگی هنری بشرویه در بخش نقاشی، در بخش فیلم کوتاه انیمیشن «پرواز» کار مشترک «حسین آراسته و علی‌رضا بشگزی» هر دو از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند به عنوان آثار برگزیده جشنواره «هشتمین خورشید ولایت» معرفی شد.