کد خبر: 245692
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
بازدید 1432
دهه کرامت در مراکز کانون استان همدان

همزمان با دهه کرامت در مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برنامههای متنوعی با حضور اعضا صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فامنین، 5 همدان، کبودرآهنگ و اسدآباد همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اذبی برای کودکان و نوجوانان به اجرا درآورد.
در مرکز فامنین کودکان و نوجوانان با حضور بقاع متبرکه امامزاده اسماعیل به صورت گروهی به زیارت پرداخته و مریم جلیلی مربی مسوول مرکز در این بازدید بیان کرد: فرهنگ ایران حرم، کانون گرم کرامت و جلب شفاعت است که ارادتمندان درآستان مقدس گردهم می آیند و توسل به اهل بیت (ع) جرئی از آموزه‌های شیعی است.
برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در مرکز و اجرای نمایش لک لک ها، سرود امام هشتم، مسابقه پخش کلیپ، شعرخوانی و برپایی کارگاه ادبی از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.
مرکز 5 همدان با پرپایی کارگاه ها و نمایشگاه های خوشنویسی، نقاشی، کارگاه سفالگری با موضوع کتیبه سازی از اسم مبارک امام رضا (ع) و ضامن آهو، فضاسازی، قصه گویی و معرفی شخصیت، معرفی وقایع ، بحث آزاد و بیان قصه‌های رضوی با انجام مسابقه کارت پستال سازی هفته کرامت را گرامی داشت.
برپایی نمایشگاهی از آثار فرهنگی، هنری اعضاء در کبودرآهنگ برپا شد به گفته مسوول مرکز مسابقه با موضوع تصویر کشیدن اماکن دیدنی و فرهنگی با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز برگزار گردید.
عضو خوش ذوق و نوجوان مرکز اسدآباد نیز بیست تابلوی نقاشی با موضوع امام رضا (ع) و زائران حرم مطهر ایشان که با تکنیک‌های مختلف به تصویر کشیده شده بود را در یک مجموعه آثار نمایشگاهی در دهه کرامت برای بازدید علاقمندان در سالن مرکز قرار داد . زهرا سلطانی مدت 5 سال عضویت کانون اسدآباد را دارد و هدف از ارائه این آثار را علاقه خود به ائمه اطهار و به ویژه امام رضا(ع) عنوان کرد. گفتنی است وی تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده است و می گوید با کشیدن این نقاشی ها خواسته است در عالم رویا و آرزوهای خود حرم آقا را زیارت کند .
برپایی جشن ولادت ، اجرای سرود ، توافق فلوت ، معرفی شخصیت ، سفالگری و مسابقه طناب کشی از دیگر برنامه های مرکز بود .