دو کتاب کانون به زبان اسپانیایی منتشر شد

«هی با من دوست می‌شوی» و «کوه جواهر» عنوان دو کتاب دیگر کانون پروش فکری کودکان و نوجوان است که به تازگی از سوی موسسه فانوس دریایی به زبان اسپانیایی منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «هی با من دوست می شوی» نوشته مژگان کلهر با تصویرگری ندا عظیمی و «کوه جواهر» برگرفته از فیلمی با همین نام ساخته‌ی عبدالله علیمراد است که از این موسسه به زبان اسپانیایی به چاپ رسیده است.
بر اساس این گزارش کتاب «هی با من دوست می‌شوی» داستان کفشدوزکی است که دلش می‌خواهد با عنکبوتی که تازه به باغچه آمده است، دوست شود.
این کتاب پیش از این نیز به زبان انگلیسی ترجمه شده و به چاپ رسیده بود و در سال 2007 از سوی ناشری در کشور فرانسه به زبان فرانسوی برگردانده شد.
هم‌چنین کتاب «کوه جواهر» داستان کودک فقیری است که در یک ذغال فروشی به‌سختی کار می‌کند و همواره در فکر آن است تا در جواهر فروشی زیبا و تمیزی که در بازار است مشغول کار شود، بالاخره این اتفاق می‌افتد و او شاگرد جواهر فروشی می‌شود. تا این‌که یک روز جواهر فروش او را به سفری عجیب می‌برد.
گفتنی است، گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی وابسته به موسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق تاکنون بیش از 20 اثر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به زبان اسپانیایی و پرتغالی منتشر و در منطقه‌ی آمریکای لاتین عرضه کرده است.