اسباب‌بازی هدیه بدهید و شادی تحویل بگیرید

کودکان علاقه‌مند به کمک به هم‌سن‌وسالان می‌توانند با اهدای اسباب‌بازی‌های خود به غرفه‌ی موسسه «یاوران ایتام» در هفته‌ی ملی کودک در این امر خیر شریک شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در غرفه‌ی این موسسه‌ی خیریه در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک تعدادی اسباب‌بازی برای فروش با همت عالی در نظر گرفته شده که بازدیدکنندگان از نمایشگاه و جشنواره در صورت تمایل به کمک به کودکان محروم می‌توانند برای خرید آن‌ها با قیمت دلخواه‌شان اقدام کنند.
همچنین این غرفه پذیرای کودکانی است که می‌خواهند اسباب‌بازی‌های خود را به کودکان محروم هدیه کنند. علاقه‌مندان به کمک به این کودکان می‌توانند اسباب‌بازی‌های دست دوم خود را به این غرفه اهدا کنند یا با خرید یک اسباب‌بازی جدید و اهدای آن به غرفه‌ی این موسسه در این امر خیر شریک باشند.
در شعار این موسسه آمده «هر اسباب‌بازی کودک شما، می‌تواند نخستین اسباب‌بازی او باشد» و از خانواده‌ها خواسته شده است که با اهدای این اسباب‌بازی‌ها این موسسه را در رساندن پیام شادی به کودکان کمک کنند. هدف اصلی این موسسه، آموزش کمک کردن به هم‌نوع در میان کودکان است.
موسسه‌ی خیریه‌ی یاوران ایتام یک سازمان مردم‌نهاد است که با کمک برخی از اساتید دانشگاه‌ها و خیران داوطلب اداره می‌شود. این موسسه در پانزده سال فعالیت خود کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در زمینه‌ی آموزش، پوشاک، تغذیه و آموزش مادران است. بخش آموزش این موسسه برخی از کلاس‌های فوق برنامه‌ی کودکان تحت پوشش و شهریه‌ی دانشگاه تعدادی از دانشجویان را تامین می‌کند. یاوران ایتام در حال حاضر 90 دانشجو و تعداد زیادی کودک به همراه مادران‌شان را تحت پوشش دارد.
در همین حال این موسسه با دریافت کمک‌های مردمی و تهیه پوشاک و اقلام خوراکی و رساندن آن‌ها به خانواده‌های تحت سرپرستی سازمان به نیازمندان کمک می‌کند.
هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خیابان حجاب برپا و میزبان کودکان و خانواده‌شان است.
اجرای تئاتر، نمایش فیلم، کارگاه‌های نقاشی و هنری و مسابقات تلویزیونی زنده در ساعت بعدازظهر، از برنامه‌های متنوع این ایام اعلام شده است.