کانون نقش مهمی در تربیت کودکان دارد

استاندار یزد معتقد است مشارکت‌دادن کودکان و نوجوانان در جریان آموزش و تربیت، به رشد بچه‌ها کمک می‌کند.

سید‌محمد میرمحمدی در جریان گشایش دومین مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر میبد تصریح کرد: فعالیت‌های کانون تنها به کتاب و گفتار منحصر نمی‌شود بلکه کانون نقش مهمی در آموزش زندگی به کودکان برعهده دارد.
وی صبح روز 12 بهمن 1394 در محل این مرکز که با همت یک خیر میبدی بازسازی و به کانون اهدا شده است افزود: کانون ارزشمند است چراکه پرورش فکر کودکان را اساس کار خود قرار داده است و اگر ما می‌خواهیم کشور را بسازیم باید خشت اول را محکم کنیم و کودکان را از نظر فکر و اندیشه پرورش دهیم، بچه‌هایی که به بالندگی، طراوت و انعطاف دست پیدا کنند.
استاندار یزد با بیان این‌که کودکان استعداد و آمادگی لازم را برای آموختن دارند و از هر حرکت و گفته‌ی ما می‌آموزند، تاکید کرد: پدر و مادرها اولین آموزگار کودکان‌اند و بچه‌ها اولین دانش‌آموز خانواده؛ به نظر من آموزش خانواده‌ها نیز بسیار ضروری است.
به اعتقاد میرمحمدی آموزش‌های بصری و تصویری از طریق فیلم علاوه بر ایجاد نشاط و شادی می‌تواند در روند پرورش فکری کودکان بسیار موثر باشد.
وی استان یزد و شهر میبد را از جمله مناطقی در کشور عنوان کرد که خیران مدرسه‌ساز و بیمارستان‌ساز در آن بسیار فعال بوده‌اند و توضیح داد که نزدیک به 90 درصد مدارس میبد با همت خیران ساخته شده است.
استاندار یزد با اشاره به راه‌اندازی مرکز شماره 2 کانون میبد ادامه داد: این خانه، مکتب‌خانه‌ای بوده است که بچه‌ها در آن قرآن می‌آموختند و چه‌قدر این کار زیباست که اکنون با همت دکتر محمدعلی کریم‌زاده میبدی بازسازی شده و شرایط و ابزار جدیدی را  برای آموزش فراهم کرده است تا به عنوان مرکز کانون در خدمت مردم قرار بگیرد و فرزندان این شهر از نظر فکری و روحی پرورش پیدا کنند. من دست این خیران را می‌بوسم.
میرمحمدی در این آیین که علیرضا حاجیان‌زاده نیز حضور داشت، لوح سپاسی به دکتر کریم‌زاده اهدا کرد.
در همین آیین علاوه بر سخنرانی این خیر و پروفسور افلاطونیان یکی از دوستان وی، مدیرعامل کانون و مدیرکل کانون استان یزد، همچنین فرماندار میبد نیز سخنرانی کردند.
مکتب‌خانه سکینه کریم‌زاده میبدی از سوی دکتر کریم‌زاده میبدی برادرزاده آن بانوی مروج قرآن کریم به کانون اهدا شده است.
در این آیین یکی از اعضای سابق کانون میبد به شیوه مرشدهای زورخانه به اجرای برنامه و مدح ائمه اطهار علیهم‌السلام پرداخت.
پیش از این مراسم، مدیرعامل کانون و هیات همراه در یک مدرسه میبد و در آیین نمادین بهره‌برداری از پروژه‌های این شهر از سوی استاندار حضور یافتند.
در سال‌های گذشته نیز «حاج جلال خلیلی» خیر میبدی، ساخت نخستین مرکز کانون میبد را بر عهده گرفته بود.
این در حالی است که پنج مرکز کانون استان یزد از سوی خیران ساخته شده یا در دست احداث است و کانون یزد از این نظر در میان استان‌های کشور  مقام نخست را دارد.