توسعه مراکز کانون در سراسر کشور ضروری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار گسترش مراکز کانون در سراسر کشور و در شهرهای بدون کانون شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده روز 12 بهمن 1394 در آیین گشایش دومین مرکز فرهنگی‌هنری کانون میبد خاطرنشان کرد: تاسیس هر کتاب‌خانه کانون یک بشارت برای کودکان آن شهر و برای جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات است.
او با بیان این‌که کانون در حال حاضر دارای 930 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه پستی در سراسر کشور است اظهار امیدواری کرد که این مراکز باید در تمامی کشور و شهرهایی که فاقد مرکز کانون هستند احداث و راه‌اندازی شود.
مدیرعامل کانون در این آیین که سید‌محمد میرمحمدی استاندار یزد نیز حضور داشت، به نقش کانون در پرورش فکری کودکان اشاره کرد و افزود: بچه‌های عضو مراکز کانون مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را مانند اهل مطالعه بودن، علم و ادب، تدین، حکمت، تفکر و اجتماعی بودن را در شخصیت خود جمع می‌کنند و این برآیند فعالیت‌های کانون است.
حاجیان‌زاده ادامه داد: کانون مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی‌هنری را در مراکز خود ارایه می‌دهد تا کتاب‌خوانی و مطالعه را به فعالیتی جذاب برای بچه‌ها تبدیل کند و آن‌ها را با کتاب مانوس کند.
وی تصریح کرد: ایجاد این گرایش به مطالعه، مهارت‌های کودکان و نوجوانان را برای بهتر زیستن و رسیدن به زندگی پاک افزایش می‌دهد تا آن‌ها در کنار دانایی، توانایی‌های خود را نیز تقویت کنند و بر مهارت‌های خویش بیافزایند.
مدیرعامل کانون با قدردانی از دکتر محمدعلی کریم‌زاده میبدی، خیری که مرکز شماره 2 کانون میبد را به کانون اهدا کرده است، گفت: این‌جا یک مکتب‌خانه بوده که در آن بچه‌ها از زنده یاد «ملا سکینه کریم‌زاده میبدی» قرآن می‌آموختند و اکنون هم بچه‌ها می‌توانند در همین کتاب‌خانه و قالب، هنر، فرهنگ و ادبیات به فراگیری مفاهیم قرآنی بپردازند.
او گفت دکتر کریم‌زاده که دارای تخصص پزشکی هستند با این اقدام خیرخواهانه، رسالت پزشکی خود را تکمیل کرد و علاوه برکمک به تولد کودکان و مراقبت پزشکی مادران در ساخته شدن اخلاق، منش، شخصیت و روح لطیف کودکان نیز مشارکت کرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این مرکز برای کودکان شهر میبد منشا خیر و برکت باشد.
حاجیان‌زاده و استاندار یزد در پایان این مراسم لوح‌های سپاسی به دکتر کریم‌زاده، فرماندار و شهردار میبد اهدا کردند.
سخنرانی استاندار، دکتر عباس افلاطونیان از دوستان دکتر میبدی، فرماندار و مدیرکل کانون استان یزد بخش دیگری از این مراسم بود.
کانون پرورش فکری به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب از 26 مرکز جدید خود بهره‌برداری می‌کند.
در جریان سفر مدیرعامل کانون به استان یزد علاوه بر این مرکز، اولین مرکز فراگیر کانون استان ویژه کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه در شهر یزد و در مرکز شماره 4 کانون این شهر به بهره‌برداری رسید.
بازدید از مرکز شماره 1 و مجتمع کانون یزد، شرکت در مراسم گشایش دو نمایشگاه هنری مربیان و  اعضا کانون در همین مجتمع و بازدید از مرکز شماره 1 کانون میبد بخش دیگری از سفر یک روزه مدیرعامل و هیات همراه شامل فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون بود.