خیران ایرانی کانون‌‌ساز می‌شوند

خیران یزدی با هدف امکان ایجاد مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان، شرایط ساخت 5 مرکز را فراهم کرده‌اند که از این نظر در صدر استان‌های کشور قرار می‌گیرند.

محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی کانون استان یزد در جریان بازدید مدیرعامل کانون و هیات همراه از مرکز شماره 1 کانون میبد این مطلب را عنوان و از استان یزد به عنوان قطب خیران کانون‌ساز نام برد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، او گرایش این خیران را به ساخت مراکز کانون، نشانه‌ی شناخت عمیق آن‌ها از کانون‌، فعالیت‌ها و تاثیرگذاری‌اش دانست و اظهار امیدواری کرد به این حوزه توجه بیشتری شود.
مدیرعامل کانون صبح روز 12 بهمن 1394 از مرکز شماره کانون میبد بازدید کرد، مرکزی که به همت حاج جلال خلیلی خیر میبدی ساخته شده است.
علیرضا حاجیان‌زاده در این بازدید به خیر میبدی لوح سپاسی تقدیم کرد و البته دکتر محمدباقر خلیلی فرزند این خیر نیک‌اندیش نیز در سخنانی به تجلیل از مربیان کانون پرداخت و گفت: اگرچه آن‌ها ممکن است خیلی نیازی به تشویق نداشته باشند ولی من وظیفه خود می‌دانم از آن‌ها قدردانی کنم.
او با بیان این‌که در حرفه‌ی پزشکی در ایران و خارج از کشور مسوولیت‌های متعددی از جمله ریاست بیمارستان را بر عهده داشته است، اذعان کرد: مساله‌ای که من را به شدت جلب کرده است شوق عجیب مربیان کانون به ارتباط با بچه‌هاست و معتقدم این تنها به خاطر مسوولیت شغلی نیست و آن‌ها به خاطر نفس کار به فعالیت می‌پردازند و بینهایت علاقه‌مند اند.
خلیلی تصریح کرد: وظیفه ماست که این احساس را به آن‌ها منتقل کنیم که شوق و علاقه آن‌ها و قدم‌هایی را که برای کودکان برمی‌دارند، می‌فهمیم.
بر اساس این گزارش دومین مرکز کانون در میبد نیز که از سوی دکتر محمدعلی کریم‌زاده میبدی به کانون اهدا شده است، صبح همان روز هم زمان با نخستین روز دهه مبارک فجر با حضور سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد و مدیرعامل کانون افتتاح شد.
این در حالی است که خیر دیگری در شهرستان «خاتم» زمینی را به کانون اهدا کرده و مراکز «اشکذر» و «مهریز 2» نیز با همت خیران کانون ساز در دست احداث است.
در همین حال طی سال‌های گذشته مراکز مختلفی در سراسر کشور از سوی خیران کانون ساز احداث یا زمین آن به کانون اهدا شده است و برخی از آن‌ها نیز مشغول ارایه خدمات فرهنگی‌هنری به کودکان و نوجوانان هستند.
از جمله مراکز کانون که خیران در ساخت آن نقش داشته‌اند یا آن را احداث کرده‌اند یا پروژه‌های آن در دست احداث است می‌توان به مراکز شبستر، هادی‌شهر و مهربان در استان آذربایجان‌شرقی، مرکز شماره ده کانون کرمانشاه اهدایی خانواده جلیلی، مرکز مراوه تپه و مجتمع گرگان در استان گلستان و کانون سامان در استان چهارمحال و بختیاری نام برد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای 930 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری، سیار روستایی و کتاب‌خانه پستی است اما هنوز برخی از شهرها و روستاهای کشور تحت پوشش این فعالیت‌ها قرار ندارند.
در همین سفر استاندار یزد و مدیرعامل کانون نیز بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خیران برای احداث و راه‌اندازی مراکز کانون تاکید کردند.