جدیدترین شعرهای مهری ماهوتی در «بچّه پیراهن»

جدیدترین اشعار مهری ماهوتی برای کودکان در قالب کتابی با عنوان «بچه پیراهن» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به‌ گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، 11 شعر از مهری ماهوتی با تصویرگری سمیه علیپور به دست کودکان سراسر ایران رسید.
«دوستت دارم»، «شلوار لجباز»، «کله پوک»، « قایم باشک» و «خرمالو» برخی از شعرهای این کتاب هستند. ماهوتی در این کتاب طبیعت، اشیا و مسایل روزمره را دستمایه‌ای برای خلق فضایی خیال‌انگیز و شاعرانه قرار داده است.
از نکات قابل توجه این اثر طراحی متفاوت کتاب است. کودکان می‌توانند این کتاب خشتی را به صورت عمودی باز و بسته کنند. تصاویر و قلم کتاب این امکان را فراهم آورده است که کودکان کم بینا نیز مخاطبان این شعرها باشند.
در شعر بچه پیراهن آمده است: پیراهنم حمام رفت/ هی دست و پا زد توی آب/ تا خشک شد بر روی بند/ دیدم شده حالش خراب/ پیراهن من طفلکی/ یک بچه پیراهن شده/ چون آب رفته قد او/ کوتاه‌تر از من شده».
طراح گرافیک کتاب «بچه پیراهن»  کامران مهرزاده است. انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اثر را برای گروه سنی «ب» (6 تا 9 سال) و با قیمت 5هزار و 500 تومان منتشر کرده است.