کد خبر: 262134
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
زمستان در یک رمان به پایان می‌رسد

رمان «زمستان تمام می‌شود» اثر علی ناصری به یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوران نوجوانی می‌پردازد. «محبوب» قهرمان این کتاب در حادثه‌ای موهای خود را از دست می‌دهد و از آن به بعد مجبور است زندگی جدیدی را آغاز کند.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «زمستان تمام می‌شود» از مجموعه رمان نوجوان امروز به تازگی وارد بازار کتاب شده است.
بر این اساس نوجوانان گروه سنی «د» و «ه» (دوره اول و دوم متوسطه) می‌توانند با داستان پسری همراه شوند که به علت از دست دادن موهای خود دچار چالش‌هایی می‌شود. ناصری داستان خود را با روایت جذابی آغاز می‌کند؛ محبوب به عکاسی می‌رود تا عکس سال قبل خود را که حالا بخشی از ویترین است خریداری کند اما شکست‌های او دنباله‌دار هستند. نویسنده این رمان به خوبی مساله‌ی ظاهر را دستمایه‌ی رمانی اجتماعی قرار داده است و مخاطبان زیادی را با خود همراه خواهد کرد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هیچ‌وقت دلم نخواسته دنباله رو کسی باشم. یکی دستور بدهد و من اجرا کنم. من فقط دنبال موهای از دست رفته‌ام هستم. بقیه‌اش راهی است که میقاتی نشانم داده. با یک ترس خفیف، همه چیز توی شش روز شکل می‌گیرد. دو روز اول بابا را راضی می‌کنم. همان ‌حرف‌های اولش را می‌زد. نمی‌دانم چرا قضیه این‌قدر زود عادی شده است. به خاطر این است که توی خانه کلاهی سرم نیست. انگار سر من، از همان اول برایش همین‌طور صاف و براق بوده. حتی گاهی شوخی هم می‌کند؛ ولی وقتی می‌بیند من اصرار می‌کنم، رضایت می‌دهد، با کلی منت.
این رمان 156 صفحه‌ای 9هزار و 600 تومان قیمت دارد و قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.