کتاب‌خواندن زیر ساخت اعتماد به نفس و آگاهی است

کتاب‌خواندن نیازهای تازه‌ای را در مخاطبان ایجاد می‌کند یکی از این نیازها به وجود آوردن زیر ساخت اعتماد به‌نفس در بین کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از سخنان مشاور عالی مدیرعامل کانون در گردهم‌آیی مدیران کل ستادی و استانی و نمایندگان عرضه محصولات فرهنگی کانون است که روز 16 اردیبهشت 1396 در تهران برگزار شد.
محمدعلی شامانی از نمایندگان فروش محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست به شیوه‌هایی که فروشندگان بزرگ کتاب در سراسر جهان به آن روی‌آورده‌اند توجه کنند چراکه بدون رسانه مناسب نمی‌شود کتاب‌فروشی ایجاد کرد.
وی با بیان این‌که در برخی کشورها اگر شمارگان یک کتاب زیر 2هزار باشد به آن اثر کم خواننده می‌گویند، تصریح کرد: چنین وضعیتی در خلاء ایجاد نمی‌شود باید ذهن خواننده را درگیر و مخاطب را فعال کنیم. شکل‌های مختلف این نوع معرفی کتاب را باید سامان دهیم و در این راه خود بچه‌ها، معلم‌ها و مادرها و پدرها باید نقش داشته باشند.
شامانی معتقد است خواندن زیر ساخت آگاهی نیز هست و وقتی خانواده‌ها و بچه‌ها با کتاب آشتی کنند به گفت‌و‌گو روی می‌آورند و بسیاری از مشکلات‌شان حل می‌شود.
مشاور عالی مدیرعامل کانون با طرح این پیشنهاد که در مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون میز مبادله کتاب ایجاد شود، افزود: باید با خودمان این قرار را مدیریت کنیم که جامعه ما رشید‌تر شود. جامعه بدون رشد راه برگشت را سریع‌تر انتخاب می‌کند.
گردهم‌آیی مشترک مدیران کل ستادی و استانی و نمایندگان عرضه محصولات فرهنگی کانون روز 16 اردیبهشت 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد.