کد خبر: 271390
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
بازدید 769
جشن‌قصه‌گویی درمرکزآسفیج کانون‌استان‌یزد برگزارشد

جشن‌قصه‌گویی وپنجمین جشنواره‌ی قصه‌گویی بومی‌محلی، با حضورپدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و اعضا و مسوولین درمرکز فرهنگی‌هنری آسفیج کانون استان یزد برگزار شد<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرور ش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، جشن‌قصه‌گویی وپنجمین جشنواره‌ی قصه‌گویی بومی‌محلی با حضورعلیرضا تیموری بخشدار آسفیج، عالیه قوامی کارشناس‌فرهنگی کانون استان، جمعی ازپدران و مادران و اعضای دختر و پسر، با قصه‌گویی پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها 29مرداد96 در مرکزفرهنگی‌هنری آسفیج یکی از مراکزکانون استان یزد، برگزار شد.
قرآن، پخش سرودملی‌ایران، پخش سرودکانون، شعرخوانی مشترک فاطمه‌برخورداری و فاطمه‌خانی‌زاده از اعضای دختر مرکزآسفیج، قصه‌گویی ده قصه گو وتقدیر از قصه‌گویان، از برنامه‌های این جشن بود.
حاج‌حسین توکلی، اسدالله‌صالحی، سیدابوالحسن‌رضوی، حسین‌رنجبر، حاج سیدعلی‌اکبررضوی، خدیجه‌تیموری، خدیجه‌ایزدی، سکینه‌تیموری،راضیه‌برخورداری، حاجیه‌طیبه‌تیموری، قصه‌گویان این جشن بودند.
اجرای خوب و توان مند آتناتوکلی از اعضای ارشدمرکزفرهنگی‌هنری آسفیج، به عنوان مجری، قابل تقدیروستودن بود که به جذابیت برنامه افزوده بود.
گفتنی‌است، مرکزفرهنگی‌هنری‌آسفیج، یکی از مراکز ثابت کانون‌استان یزد می‌باشد، که از تیرماه 76 کار خود را آغاز نموده و در حال حاضر 158 عضو جدید و تمدیدی دارد.
آسفیج متعلق به شهرستان بهاباد است و بهاباد نیز یکی از شهرستان‌های استان‌یزد به حساب می‌آید که با مرکز استان، 210 کیلومتر، فاصله دارد و بخش آسفیج نیز در سی کیلومتری شهرستان بهاباد قرار دارد و چند سالی‌است که از دهستان به بخش تبدیل شده است.