کد خبر: 272720
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
بازدید 867
اولین دوره مسابقات رباتیک و هوا فضا در مرکز علوم و نجوم زنجان

مرکز فرهنگی‌هنری علمی علوم ونجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اولین دوره مسابقات رباتیک و هوافضا را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، طلعت آقاجانلو مسئول مرکز علوم و نجوم گفت: اولین دوره مسابقات رباتیک و هوا فضا اعضا شرکت کننده در کارگاه های رباتیک و هوافضای مرکز علوم و نجوم زنجان در این مرکز برگزار گردید.

این دوره از مسابقات در قالب 5 لیگ در بخش‌های ربات‌های نوریاب، کلپ، راکت آبی، گلایدر و بخش ویژه خلاقیت با شرکت اعضاء کارگاه های رباتیک و هوافضای مرکز برگزار شد.

مسابقات رباتیک و هوافضا به عنوان یک فعالیت علمی به منظور دانش‌افزایی، رشد و شکوفایی استعداد اعضا می باشد و تقویت حس همکاری و هم فکری، ایجاد حس رقابت، معرفی علم رباتیک و هوافضا و ایجاد محیط نشاط و سرگرمی علمی از اهداف برگزاری این مسابقات بود.

در این مسابقات اعضا به همراه والدین شرکت نمودند و در برنامه اختتامیه این مسابقات به نفرات برتر در هر لیگ جوایزی اهدا شد.

 در مسابقات هوا و فضا نیز اعضا شرکت کننده در کلاس های هوا و فضا در دو لیگ به رقابت پرداختند.

راکت آبی از جمله وسایل مهیج برای دانش‌آموزان است که با به‌کار بردن اصول علمی هوافضایی ساخته می‌شود. لیگ 90 درجه در سطح اعضاء و با هدف آشنایی بیشتر با دانش هوافضا برگزار ‌گردید. شرکت‌کنندگان در این لیگ سعی می‌کنند بیشترین ارتفاع ممکن را طی کرده و علاوه بر آن در زمان مناسب کم‌ترین انحراف را از نقطه پرتاب داشته‌باشند.

مسابقات گلایدرهوا و فضا نیز  با هدف آشنایی بیشتر اعضاء با اصول پروازی برگزار گردید. گلایدر وسیله ای پرنده، به شکل متعارف هواپیما و فاقد موتور است. در طراحی گلایدر به اصول آیرودینامیک باید توجه ویژه‌ای شود، زیرا دسترسی به کمترین نرخ نزول در نبود نیروی پیش‌برنده، مهمترین ویژگی گلایدر است.

برگزاری کارگاه آموزشی هوافضا به منظور آشنایی عموم با علم هوافضا از بخش‌های جنبی این دوره از مسابقات بود.

در این برنامه تعداد 150 نفر از اعضا و اولیا مرکزحضور داشتند و با توجه به استقبال اعضا  دومین دوره مسابقات رباتیک در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =