430  عنوان برنامه ویژه هفته ملی کودک در همدان برگزار می شود

سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای 430 عنوان برنامه ویژه هفته ملی کودک در همدان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،سید محمدرضا جوادی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت: برنامه‌های هفته ملی کودک با 430 عنوان برنامه از 15 تا 21 مهرماه برای کودکان و نوجوانان با همکاری سایر دستگاه‌های  فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ضرورت و اهمیت حوزه کودکان و نوجوانان در آموزه‌های دینی و قرآنی مورد تاکید است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های کودک و نوجوان دبیری ستاد بزرگداشت هفته کودک و نوجوان را بر عهده گرفته است.

جوادی عنوان کرد: سیاست‌ها برای برگزاری برنامه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و رویکرد امسال با توجه به تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان در حوزه فرهنگ عاشورایی است و به دنبال این اصل مهم هستیم در کنار آن به نیازهای کودک در حوزه شادی و نشاط نیز پرداخته ‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان شعار هفته ملی کودک در کشور را "هر کودک نشانی خداست" اعلام کرد و افزود: هدف اصلی که در برنامه‌ها دنبال می‌شود جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز است.

جوادی با اشاره به دیگر اهداف کانون پرورش فکری در اجرای برنامه‌ها اظهار داشت: هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در استان، نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز واقعه عاشورا در جامعه، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به خانواده‌ها و ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک و نوجوان از جمله اهداف کانون است.

وی عنوان کرد: کودکان و نوجوان و مربیان و اولیا تربیتی جامعه هدف ما در این برنامه‌هاست که اجرای برنامه برای کودک و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها درباره کودک را خواهیم داشت.

فعالیت مراکز 40گانه در هفته کودک و نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره فعالیت مراکز 40گانه در هفته کودک و نوجوان در همدان، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه، برگزاری غرفه‌های فرهنگی و هنری، برپایی خیمه‌های عاشورایی، برگزاری برنامه‌های مشترک با مدارس از جمله برنامه‌ها شاخص در این هفته خواهد بود.

وی با اشاره برگزاری ویژه برنامه روز جهانی کودک و نوجوان در همدان و اختتامیه بیستمین جشنواره استانی قصه‌گویی در این روز، گفت: همایش کودکان عاشورایی نیز یکی از برنامه‌های مهم در هفته کودک و نوجوان خواهد بود.

جوادی با بیان اینکه این همایش 19 مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس و با حضور 500 نفر از دانش‌آموزان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا، عزاداری و مداحی، برگزاری برنامه‌های نقاشی و ... از جمله برنامه‌های مدنظر در این همایش خواهد بود.

وی از برگزاری مسابقه پرواز بادبادک‌ها همراه با بازی‌های بومی و محلی در 18 مهرماه خبر داد و گفت: برگزاری نشست استانی نقد کتاب، 20 مهرماه در شهرستان رزن و با حضور شاعران ویک نویسنده کشوری یکی دیگر از برنامه‌های شاخص شهرستانی در هفته کودک و نوجوان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دیدار با خانواده یکی از شهدای مدافع حرم استان را از برنامه‌های شاخص در این هفته عنوان کرد و گفت: مجموعه‌های بهزیستی،میراث فرهنگی،محیط زیست،بنیاد حفظ آثار، شهرداری، صدا و سیما، کتابخانه‌های‌ عمومی،آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشت و درمان، شهر بازی رنگین کمان،شرکت سیاحتی علیصدر،ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد، هلال‌احمر و... نیز برنامه‌های متنوعی در این هفته برگزار خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: اهدای کتاب و تجهیز شش کتابخانه مدرسه‌ای روستایی، برنامه کودکان آنلاین، اجرای مسابقات مختلف، نشست کتاب‌خوان در 9 شهرستان، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در نهاد کتابخانه‌های استان، رونمایی از کتاب بکتاش در حوزه کودک در شهرستان ملایر، برنامه دست‌های مهربان، مانور زلزله، همایش آموزش محیط‌زیست به مخاطبان و روز بدون کیف در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته کودک در استان است.

جوادی با اشاره به اینکه 200 روستای استان زیر پوشش خدمات فرهنگی و هنری مراکز سیار روستایی قرار  می‌گیرند، تصریح کرد: 40 روستا نیز زیر پوشش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مراکز پستی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =